International Shipping at NP for August

The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
I haven't ordered lately on NP but when I saw this thread I thought youw ere not sending via USPS but it seems you still are :) sorry for my confusing post.
Yeah I was gonna say we never took it down, we were just offering enhanced DHL Shipping (Testing it out) For international customers.
Sorry I was confused as well on your post! We have never taken down that option!
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
Thank you for contacting DHL Parcel and DHL eCommerce regarding the delivery of your shipment.

The latest status of your shipment is: In transit to Saudi Arabia on 28.08.2017
The shipment is currently in transit to Saudi Arabia, and from there it will be handed over to Saudi Arabia Post.

You may expect your parcel in 17 business days.(Est.22.09.2017)

If you are yet to receive the shipment, 7 business days from the arrival date which is 29.9.2017, please contact the sender to see what options are available to you now.

Best regards,

Customer Service Team
DHL Parcel & DHL eCommerce
It is the 20th, not the 22nd or 29th yet. The 29th is still 9 days away.

But on your post above *top of the page* you said you chose FIMS, not DHL????

Contacting DHL may not give you the answer as I have already stated we could of shipped it DHL at no additional charge . I understand you chose the FIMS but once it is in your country your local carrier is now in charge of the package. NP hands it off to start and once it leaves then it's in the hands of the mail.

I would contact your local delivery office in regards to your order and see if they are holding your package .

i chose fms and i knew they are similar level of service but fms is my chose
Similar does not always mean the same, and not every package does come early. Which is still the scenario in your case with the estimated times given to you
 

NutraPlanet15

Member
Awards
0
FIMS is 3-4 weeks..and the Option that we original used for DHL looks to be about the same service.... so it was apples to apples. DHL came back and gave us the Packet Plus shipping option for just a little bit more money and those are the packages that are getting delivered 6 to 10 days. So currently we are sending all FIMS with this upgraded DHL option. Unfortunately, yours was shipped with a comparable DHL option to FIMS. So it looks like 3-4 weeks just like with FIMS. I would be more than happy to make it up to you on a future order.
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
I shall give 2 weeks for my order to arrive by which time the window will surely have closed given I ordered on the 27th of August
Either way I shall share the outcome after 2wks
 

scump

Member
Awards
1
  • Established
Whats the go with NP now? like has it gone completely down the ****ter? i mean the new shipping options look good... but i put an order in on the 20th, which was just posted out on the 29th? (everything was listed in stock on the website and there was no correspondence suggesting otherwise)

I mean you can have the fastest shipping in the world but when it takes you 9 days to even post it out, nothing gunna get there fast.
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
Whats the go with NP now? like has it gone completely down the ****ter? i mean the new shipping options look good... but i put an order in on the 20th, which was just posted out on the 29th? (everything was listed in stock on the website and there was no correspondence suggesting otherwise)

I mean you can have the fastest shipping in the world but when it takes you 9 days to even post it out, nothing gunna get there fast.
Shoot me your order # and email address. I will see what is going on. Sometimes there may be items that are not in stock, but incoming to the warehouse which may cause for a delay. We recently had a few issues with a few companies and restocking their items which is why you may be awaiting your delivery.

Shoot me an email
[email protected] attach your invoice for me please.
 

scump

Member
Awards
1
  • Established
Shoot me your order # and email address. I will see what is going on. Sometimes there may be items that are not in stock, but incoming to the warehouse which may cause for a delay. We recently had a few issues with a few companies and restocking their items which is why you may be awaiting your delivery.

Shoot me an email
[email protected] attach your invoice for me please.
Hey mate its been posted now, but the thing is it took 9 days just to post it, standard receiving time for post from NP to aus is about 3-5 weeks... when it takes 9 days to actually post the item out thats just bloody poor. Zero correspondence to say that something they lied about having in stock wasn't available (inb4websiteissues).

I could imagine how horrible this service is for you guys in america, most things you're used to receiving within 1-3 days... this takes 9 days to post you would be lucky to have it on day 10.

Order #NP560024
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
Hey mate its been posted now, but the thing is it took 9 days just to post it, standard receiving time for post from NP to aus is about 3-5 weeks... when it takes 9 days to actually post the item out thats just bloody poor. Zero correspondence to say that something they lied about having in stock wasn't available (inb4websiteissues).

I could imagine how horrible this service is for you guys in america, most things you're used to receiving within 1-3 days... this takes 9 days to post you would be lucky to have it on day 10.

Order #NP560024
Mate,
Sometimes NP Is waiting for it to come in from the retailer, we had a case where one retailer delayed us so long it was almost 3-4 weeks before their items finally came in. There was a problem with the company and all orders that people were buying from the brand were totally delayed to the point where we had to refund the customers because that source was not producing at their current rate.

Pending on what Products you were getting, this could be the case. If the products are 100% in stock and ready to roll the packages ship right out. There are plenty of customers who get their items in the US in 2-3 business days. Some may take a bit longer (pending what shipping they choose).

Again. SHOOT me an email with your order #, invoice, and I can forward this to NutraPlanet15 for that individual to look into. This way NP can see what the products or items may be that delayed your order. I am glad to work on my own time to help you and other consumers if there is any issue.
 

scump

Member
Awards
1
  • Established
Mate,
Sometimes NP Is waiting for it to come in from the retailer, we had a case where one retailer delayed us so long it was almost 3-4 weeks before their items finally came in. There was a problem with the company and all orders that people were buying from the brand were totally delayed to the point where we had to refund the customers because that source was not producing at their current rate.

Again pending on what PRODUCTS you were getting, this could be the case. If the products are 100% in stock and ready to roll the packages ship right out. There are plenty of customers who get their items in the US in 2-3 business days. Some may take a bit longer (pending what shipping they choose).

Again. SHOOT me an email with your order #, invoice, and I can forward this to NutraPlanet15 for you to look into. This way I can see what the products or items may be that delayed your order. I am glad to work on my own time to help you and other consumers if there is any issue.
Isn't this the whole point of the website listing the item as "in stock" (which i already stated it had said)? There was something in there from Evo Muse which im guessing is the issue, but if the website didn't list it as "in stock" i wouldn't have ordered it. Previously when i have intentionally ordered something out of stock it gives you a warning saying the package wont be posted until all items are available and in stock, i have no problem with this either.

I don't really see how i can be helped now, the package has finally be sent, all they can really say is one of the products wasn't there so shipment was delayed. But oh my bad for listing it as in stock and oh my bad for not notifying you the shipment was delayed by 9 days. Its just really poor service man. (you yourself are very helpful on the board though, maybe NP should actually employee someone proactive like you to work for them?)
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
Isn't this the whole point of the website listing the item as "in stock" (which i already stated it had said)? There was something in there from Evo Muse which im guessing is the issue, but if the website didn't list it as "in stock" i wouldn't have ordered it. Previously when i have intentionally ordered something out of stock it gives you a warning saying the package wont be posted until all items are available and in stock, i have no problem with this either.

I don't really see how i can be helped now, the package has finally be sent, all they can really say is one of the products wasn't there so shipment was delayed. But oh my bad for listing it as in stock and oh my bad for not notifying you the shipment was delayed by 9 days. Its just really poor service man. (you yourself are very helpful on the board though, maybe NP should actually employee someone proactive like you to work for them?)
Bold = Correct. A lot of those items are backordered. NP Has been waiting for more to come in stock since Matt is selling out of his products fast.
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
SOLUTION and NutraPlanet15. I want to know what the next options are for me. Who is the shipper if not DHL? I contacted DHL and have got a nothing response. See their response below. It seems no one wants to take responsibility or ownership including yourselves. I think I'm out of the so called window. If you dont agree let me know when the window closes and what you;re going to do for me. You promised to "take care of me". Stand up to your words

Thank you for contacting DHL Parcel and DHL eCommerce regarding the delivery of your shipment.

We regret you haven’t received your shipment yet.
Delivery time delays can be due to weather incidents, customs or backlogs.

In your case, please contact your shipper or online shop to discuss options.

We apologize for the inconvenience you have experienced during the delivery process.
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
phoenix4 and De6, did you guys ever receive your orders?
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
FIMS is 3-4 weeks..and the Option that we original used for DHL looks to be about the same service.... so it was apples to apples. DHL came back and gave us the Packet Plus shipping option for just a little bit more money and those are the packages that are getting delivered 6 to 10 days. So currently we are sending all FIMS with this upgraded DHL option. Unfortunately, yours was shipped with a comparable DHL option to FIMS. So it looks like 3-4 weeks just like with FIMS. I would be more than happy to make it up to you on a future order.
Read the bold... It shipped FIMS as NutraPlanet15 stated.
I shot NutraPlanet15 a message for you.

SOLUTION and NutraPlanet15. I want to know what the next options are for me. Who is the shipper if not DHL? I contacted DHL and have got a nothing response. See their response below. It seems no one wants to take responsibility or ownership including yourselves. I think I'm out of the so called window. If you dont agree let me know when the window closes and what you;re going to do for me. You promised to "take care of me". Stand up to your words

Thank you for contacting DHL Parcel and DHL eCommerce regarding the delivery of your shipment.

We regret you haven’t received your shipment yet.
Delivery time delays can be due to weather incidents, customs or backlogs.

In your case, please contact your shipper or online shop to discuss options.

We apologize for the inconvenience you have experienced during the delivery process.
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
What's the ETA?

Who is the shipper? DHL or someone else? If someone else what are their contact details

i hope i can get a straight forward direct response for once that specifically answers my questions
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
]FIMS is 3-4 weeks.[/B].and the Option that we original used for DHL looks to be about the same service.... so it was apples to apples. DHL came back and gave us the Packet Plus shipping option for just a little bit more money and those are the packages that are getting delivered 6 to 10 days. So currently we are sending all FIMS with this upgraded DHL option. Unfortunately, yours was shipped with a comparable DHL option to FIMS. So it looks like 3-4 weeks just like with FIMS. I would be more than happy to make it up to you on a future order.
What's the ETA?

Who is the shipper? DHL or someone else? If someone else what are their contact details

i hope i can get a straight forward direct response for once that specifically answers my questions
I bolded BOTH of these in the last response..FIMS (Fed Ex International Mail Service) Leaves Fed-Ex from the United States, and then it is taken over by whomever deals with your shipments in your country/customs.
I contacted NutraPlanet15 for you, whom can dig into this further.. Therefore I am awaiting his reply to help address the situation.
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
I'd like the website for the FIMS service. Please confirm if the tracking number on my invoice is the correct one to use. If not please provide the correct tracking number. By E T A I meant the specific latest date of arrival based on my order date of 27 September
Nutraplanet provided this for someone above
I'd like the specific delivery date not a duration
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
https://smallbusiness.fedex.com/international/mail.html
First link under FIMS or Fed Ex International Mail Service.
As I have stated the last 3 replies I have shot NP15 a message, and am awaiting his reply for more information for you.

I'd like the website for the FIMS service. Please confirm if the tracking number on my invoice is the correct one to use. If not please provide the correct tracking number. By E T A I meant the specific latest date of arrival based on my order date of 27 September
Nutraplanet provided this for someone above
I'd like the specific delivery date not a duration
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
Thanks. I'm hoping for a direct response from NP15, for once
 
phoenix4

phoenix4

New member
Awards
0
phoenix4 and De6, did you guys ever receive your orders?
Nope, still waiting.......
Since I don't have any tracking number, I think the order will never arrive, remember that I made purchase 17 august, near to two months and still nothing, really really hilarious..
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
Hilarious, but the joke's on us. Ive never known a company on this website show so little regard to its customers! Poor SOLUTION is doing his best to front for guy who cant be bothered to respond to emails or messages!
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
phoenix4 PM your name, and order # to NutraPlanet15 please. If you could include your email address you used for your purchase that would also be beneficial.
Thank you
 
phoenix4

phoenix4

New member
Awards
0
phoenix4 PM your name, and order # to NutraPlanet15 please. If you could include your email address you used for your purchase that would also be beneficial.
Thank you
PM sent. Thanks very much for the support.
 

scump

Member
Awards
1
  • Established
Whats the go with NP now? like has it gone completely down the ****ter? i mean the new shipping options look good... but i put an order in on the 20th, which was just posted out on the 29th? (everything was listed in stock on the website and there was no correspondence suggesting otherwise)

I mean you can have the fastest shipping in the world but when it takes you 9 days to even post it out, nothing gunna get there fast.
UPDATE: so it took 9 days to post out with assuming that EvoMuse Clear Edge was the reason the package was delayed... the package arrived today with NO CLEAR EDGE IN IT there has been no correspondent saying what so ever other than a shipping code which didn't work with incorrect shipping info (stated shipped with DHL yet UPS labels on everything).

WTF is going on here? i didn't get a refund on the clear edge or the additional shipping cost it added... seriously this is pathetic. 9 days to POST OUT an order (not receive, just to get the package to a postal service), then the order arrives and its not even fully there?
NutraPlanet15 order number #NP560024
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
NP is looking into it and will get back to you
"The Evomuse product was refunded..takes a few days for those to post...will make sure it was done and will email conformation."
^^ That is what he stated, so you should have some more info tomorrow for you scump
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
Update: still haven't received my order which was raised on 28 August. Last week nutraplanet confirmed my ETA had passed. I sent another message 3 days ago but as usual no response. This is my worst online order experience ever. $100 dollars down the drain. The DHL intl offer was a scam!
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
FIMS is 3-4 weeks..and the Option that we original used for DHL looks to be about the same service.... so it was apples to apples. DHL came back and gave us the Packet Plus shipping option for just a little bit more money and those are the packages that are getting delivered 6 to 10 days. So currently we are sending all FIMS with this upgraded DHL option. Unfortunately, yours was shipped with a comparable DHL option to FIMS. So it looks like 3-4 weeks just like with FIMS. I would be more than happy to make it up to you on a future order.
Mate. I told you guys in here 4-5 times now they all shipped FIMS as BOLDED Above. With the usual shipping time-frame. It was a new service that wasn't up to the expedited DHL standards (hence why it was FREE and was tested) . DHL dropped the ball on that one not NP.

Update: still haven't received my order which was raised on 28 August. Last week nutraplanet confirmed my ETA had passed. I sent another message 3 days ago but as usual no response. This is my worst online order experience ever. $100 dollars down the drain. The DHL intl offer was a scam!
As already explained when packages hit customs there can be delays are holds. Everything is not smooth sailing with international as it is more complex then a regular american shipping method. I am sorry this is taking longer then expected. I will
Shoot NP a message
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
You know what 'mate" you're full of excuses. As soon as you've taken a customers money it's everyone else's fault. DHL, cusroms; FIMS blah, blah. What happened to " don't worry mate, we'll look after you?If you launched this thread on false pretenses, with the intention of baiting customers how do you think this will help your company's reputation? If you were a company that values it's reputation you would go the extra mile to find out what has happened with a customer s delivery instead of shrugging your shoulders and spewing excuses. I used to respect your posts. Not any more and I will never EVER again buy anything of that××××ing company NP! I've kissed goodbye to my $100
Future customers beware!!!
 

bosskardo

Well-known member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
You know what 'mate" you're full of excuses. As soon as you've taken a customers money it's everyone else's fault. DHL, cusroms; FIMS blah, blah. What happened to " don't worry mate, we'll look after you?If toi launched this thread on false pretences, with the intention of baiting customers how do you think this will help you're companies reputation? If you were a company that values it's reputation you would go the extra mile to find out what has happened with a customer s delivery instead of shrugging your shoulders and spewing excuses. I used to respect your posts. Not any more and I will never EVER again buy anything of that××××ing company NP! I've kissed goodbye to my $100
Future customers beware!!!
Ok I'm not sure what happened to you exactly but NP is great price and has messed up for me several times but always sorted it out in the end either directly with NP or with help from TheSolution. can you really expect best prices and flawless customer service together?
 

scump

Member
Awards
1
  • Established
Ok I'm not sure what happened to you exactly but NP is great price and has messed up for me several times but always sorted it out in the end either directly with NP or with help from TheSolution. can you really expect best prices and flawless customer service together?
You could read back a page or 2 and know everything.

NP doesn't have any customer service.

Still no correspondence about an apparent refund im getting (which i wasn't even told i wasn't getting the product in the first place)...

Yes you can expect "best prices and flawless customer service" thats called a good business... lets be real though, NP isn't the "best" prices and their customer service is bordering on non-existent. If it wasn't for Solution on here it would pretty much appear they had none.
 

ucheoma

Active member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
Ok I'm not sure what happened to you exactly but NP is great price and has messed up for me several times but always sorted it out in the end either directly with NP or with help from TheSolution. can you really expect best prices and flawless customer service together?
Don't jump to assumptions. . Numerous messages and posts to which diddly squat and weasly responses . You send messages to nutraplanet most of the time he/she doesn't respond (apparently he's too busy to "monitor his posts 24/7". fxxx best prices and flawless customer service, Id like to get my order that's all. Read previous posts before you dive in to get the full background. What difference does the price/service mean if you're not even getting your order!!!!
 

scump

Member
Awards
1
  • Established
NP is looking into it and will get back to you
"The Evomuse product was refunded..takes a few days for those to post...will make sure it was done and will email conformation."
^^ That is what he stated, so you should have some more info tomorrow for you scump
sooo 1 week on, no reply, no email, no correspondence from NP what so ever and surprise surprise... no refund.

1 week is significantly more time than what it would take a real business to amend an issue like this. Btw the order was place about a month ago now, if the product was out of stock it should have been refunded then and i should have been told about it AND it shouldn't have taken 9 days to post out.

come on look at this horrendous service. NutraPlanet15 becoming beyond a joke here.
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
sooo 1 week on, no reply, no email, no correspondence from NP what so ever and surprise surprise... no refund.

1 week is significantly more time than what it would take a real business to amend an issue like this. Btw the order was place about a month ago now, if the product was out of stock it should have been refunded then and i should have been told about it AND it shouldn't have taken 9 days to post out.

come on look at this horrendous service. NutraPlanet15 becoming beyond a joke here.
Your clear edge & shipping was refunded. NutraPlanet15 sent you email confirmation.
 
The Solution

The Solution

Board Sponsor
Awards
5
  • First Up Vote
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer

Similar threads


Top