Dmz/M1A cycle

Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
Gonna run a short 4 week cycle next week, only making it 4 weeks cause I wanna run something again over summer following the proper time-on+PCT= Time Off protocol. This what I have planned. I’m also gonna log it on here whenever I start

Stats:
Age 23
Height- 5’5 (that’s why I’m only 160)
Weight-160
BF-12%

Cycle
Dmz-20/20/20/20
M1A-20/20/20/20
(I have exemestane on hand just in case)

Support
Cel cycle assist
Lots of water
Fish oil

PCT
Nolvadex 20/20/10/10
Super PCT

I’m going to be full out bulking on this cycle, eating anything in sight, prob around 6000+ calories a day. I have only done 3 previous cycle, I’ve done two 6 week Epistane cycles and a 6 week 1-andro cycle. Do you guys feel that DMZ and M1A at 20mg each is enough for good gains? I can’t adjust the dosage because each capsule is 10mg of each and the bottle has 60 capsules. Let me know what you think of this cycle and if there is anything I should change. PS: yes I know I’m not running a test base I’m just gonna man up and get thru these 4 weeks.
 

faytrain1

Member
Awards
1
  • Established
M1A is one of my favorite compounds. Ran it up to 80 with massive strength and no sides
 
Hyde

Hyde

Legend
Awards
5
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
  • First Up Vote
4 week cycles, without some important competition or deadline mandating only 4 weeks to get ready, are stupid (unless blasting and cruising/on TRT). Don’t shut yourself down for only a month of enhanced training. Also, you cannot just slam calories and expect optimal results. You’re either going to gain too much fat if overeating significantly, or not gain well enough if not consistently in a surplus. Try to figure out about how many calories you actually maintain on and then adjust from there.

I know you want all the gains now, but this is a marathon brother.
 
Old Witch

Old Witch

Well-known member
Awards
4
  • First Up Vote
  • Established
  • RockStar
  • Best Answer
I’d go ahead and get another bottle and run em in a row.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
Alright I’ve revamped the stack, now tell me how this sounds.

Dmz-30/30/30/35/35/35
M1A-00/00/00/20/20/20

I’ll even add in andro hard at 12 pumps a day.
Also what type of side effects could I experience with this stack? I hear DMZ can cause an anxiety which I already have. But I also heard Epistane does the same which whenever I run Epistane it actually seems to subside my anxiety, guess it’s different for everyone huh.
 
Renew1

Renew1

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
Alright I’ve revamped the stack, now tell me how this sounds.

Dmz-30/30/30/35/35/35
M1A-00/00/00/20/20/20

I’ll even add in andro hard at 12 pumps a day.
Also what type of side effects could I experience with this stack? I hear DMZ can cause an anxiety which I already have. But I also heard Epistane does the same which whenever I run Epistane it actually seems to subside my anxiety, guess it’s different for everyone huh.
It's definitely different for everyone. I had anxiety (which I'm susceptible to) on Epistane. I don't on DMZ.
 
Mitch_310

Mitch_310

Member
Awards
1
  • Established
Get ready to explode in size lol. Not sure you’ll like the way you look though after the cycle. 6000+ cals a day + PHs = bloat city
 
bigbeaph

bigbeaph

Well-known member
Awards
1
  • Established
Alright I’ve revamped the stack, now tell me how this sounds.

Dmz-30/30/30/35/35/35
M1A-00/00/00/20/20/20

I’ll even add in andro hard at 12 pumps a day.
Also what type of side effects could I experience with this stack? I hear DMZ can cause an anxiety which I already have. But I also heard Epistane does the same which whenever I run Epistane it actually seems to subside my anxiety, guess it’s different for everyone huh.
Iirc M1A is going to really kick in week 3. I think you'll want to run it a little higher too. DMZ looks good. Get your NAC and Tudca ready to go too.
 
Old Witch

Old Witch

Well-known member
Awards
4
  • First Up Vote
  • Established
  • RockStar
  • Best Answer
Get ready to explode in size lol. Not sure you’ll like the way you look though after the cycle. 6000+ cals a day + PHs = bloat city
You would be surprised what it takes to bloat up on a decent stack of methyl dht derivatives. Even with the huge amount of aldosterone increase.
 
Old Witch

Old Witch

Well-known member
Awards
4
  • First Up Vote
  • Established
  • RockStar
  • Best Answer
Iirc M1A is going to really kick in week 3. I think you'll want to run it a little higher too. DMZ looks good. Get your NAC and Tudca ready to go too.
I’d be thinking 45 of each and if the sides start to happen drop the dmz and up the m1A to 60.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
Both times when I ran Epistane for the first 2 weeks I would insanely nauseous a couple times throughout the day, I would have to carry pepto bismol pills on me lol, do you think maybe my body just didn’t agree with the epi. Or it’s gonna be like this for every Methyl Oral
 
Renew1

Renew1

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
Both times when I ran Epistane for the first 2 weeks I would insanely nauseous a couple times throughout the day, I would have to carry pepto bismol pills on me lol, do you think maybe my body just didn’t agree with the epi. Or it’s gonna be like this for every Methyl Oral
Probably just the Epistane.
 
Hyde

Hyde

Legend
Awards
5
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
  • First Up Vote
Alright I’ve revamped the stack, now tell me how this sounds.

Dmz-30/30/30/35/35/35
M1A-00/00/00/20/20/20

I’ll even add in andro hard at 12 pumps a day.
Also what type of side effects could I experience with this stack? I hear DMZ can cause an anxiety which I already have. But I also heard Epistane does the same which whenever I run Epistane it actually seems to subside my anxiety, guess it’s different for everyone huh.
This is a way better option. 50% more training time on cycle for no appreciable difference in PCT effort. And AndroHard is LEGIT. You can feel it for a good 4-5 hours after dosing, really will help your energy and libido over nothing significantly. Might make you testy but you can lower the dose always. 8 pumps a day split was great for me last summer.

If you can get another bottle of M1A you should!
 
Smont

Smont

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
You will see no change in going from 30-35 on dmz, did you mean 45? As I've never seen dmz come in 5mg caps anyway
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
You will see no change in going from 30-35 on dmz, did you mean 45? As I've never seen dmz come in 5mg caps anyway
Nah I know, it’s because I will be running two different Dmz bottles, one is 15mg with 60 caps the other is 10mg Dmz 10mg M1A, so when I get to the point we’re I’m adding the M1A I will be taking two caps a day of the Dmz/M1A which is 20mg of Dmz and 20mg of M1A plus a capsule of the Dmz, so the final dosage will be 35mg DMZ and 20mg of M1A
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
Fixed the cycle a bit now looks like this

DMZ 30/30/30/30/30/30
M1A 00/00/00/30/30/30

Hoping to get the cel cycle assist and andro hard ordered by this weekend , so I can start sometime next week, I’ll still have some left over Dmz Caps when I start the M1A with it so I could bump the Dmz up to 45 mg, I’ll just see how I feel tho. Definitely gonna log it on here. Who wouldn’t want to see what Dmz and M1A can do when someone is gonna eating 6000+ calories a day and is only 160 and 5’5 LOL
 
Hyde

Hyde

Legend
Awards
5
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
  • First Up Vote
Fixed the cycle a bit now looks like this

DMZ 30/30/30/30/30/30
M1A 00/00/00/30/30/30

Hoping to get the cel cycle assist and andro hard ordered by this weekend , so I can start sometime next week, I’ll still have some left over Dmz Caps when I start the M1A with it so I could bump the Dmz up to 45 mg, I’ll just see how I feel tho. Definitely gonna log it on here. Who wouldn’t want to see what Dmz and M1A can do when someone is gonna eating 6000+ calories a day and is only 160 and 5’5 LOL
Lol thicker than a snicker. What amount of calories do you maintain around currently, do you know?
 
Old Witch

Old Witch

Well-known member
Awards
4
  • First Up Vote
  • Established
  • RockStar
  • Best Answer
Fixed the cycle a bit now looks like this

DMZ 30/30/30/30/30/30
M1A 00/00/00/30/30/30

Hoping to get the cel cycle assist and andro hard ordered by this weekend , so I can start sometime next week, I’ll still have some left over Dmz Caps when I start the M1A with it so I could bump the Dmz up to 45 mg, I’ll just see how I feel tho. Definitely gonna log it on here. Who wouldn’t want to see what Dmz and M1A can do when someone is gonna eating 6000+ calories a day and is only 160 and 5’5 LOL
Boi you gon get fat.
 
Old Witch

Old Witch

Well-known member
Awards
4
  • First Up Vote
  • Established
  • RockStar
  • Best Answer
Fast metabolism. I know a guy like that. He’s finally seeing it slow down now in his 40s. Lost his abs. The guy could eat whole pizzas every night, and did, no problem his whole life, and maintain 10% bf or less. Skinny guy. Not even active. Video game nerd juggalo dishwasher.
 
Hyde

Hyde

Legend
Awards
5
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
  • First Up Vote
Yup In order to gain any weight I gotta eat over 5000
Start around there then when you go on. What you eat right now, and add 1-1,500. You will be able to tell pretty quick if you need to go up over 5,500-6 average, but if you don’t you will just get porky quick.

Sounds like you can probably eat whatever foods you want on cycle generally, but remember that protein will still drive those gains too. If you’re eating 5k a day and not getting at least 300g protein, I’d say you could do better. That’s only a couple lbs of leaner meat/fish and a couple protein shakes or bowls of cottage cheese/Greek yogurt after all.

Fast metabolism. I know a guy like that. He’s finally seeing it slow down now in his 40s. Lost his abs. The guy could eat whole pizzas every night, and did, no problem his whole life, and maintain 10% bf or less. Skinny guy. Not even active. Video game nerd juggalo dishwasher.
That ultra-description, bruh - money
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
I’ll try and take some pics tonight at the gym, I’m about 160ish right now and around 13-14% BF According to my scale, what I forgot to mention is during my workout alone I burn about 1000-1500 Cals (according to my Apple Watch) then another 1000 throughout the day.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
I train insanely hard, I don’t leave the gym till I hit 40 sets, also Almost everything is super setted so really like 80 sets if I’m gonna be “that guy” who counts super sets as two sets lol
 

jim2509

Active member
Awards
3
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • Established
Gonna run a short 4 week cycle next week, only making it 4 weeks cause I wanna run something again over summer following the proper time-on+PCT= Time Off protocol. This what I have planned. I’m also gonna log it on here whenever I start

Stats:
Age 23
Height- 5’5 (that’s why I’m only 160)
Weight-160
BF-12%

Cycle
Dmz-20/20/20/20
M1A-20/20/20/20
(I have exemestane on hand just in case)

Support
Cel cycle assist
Lots of water
Fish oil

PCT
Nolvadex 20/20/10/10
Super PCT

I’m going to be full out bulking on this cycle, eating anything in sight, prob around 6000+ calories a day. I have only done 3 previous cycle, I’ve done two 6 week Epistane cycles and a 6 week 1-andro cycle. Do you guys feel that DMZ and M1A at 20mg each is enough for good gains? I can’t adjust the dosage because each capsule is 10mg of each and the bottle has 60 capsules. Let me know what you think of this cycle and if there is anything I should change. PS: yes I know I’m not running a test base I’m just gonna man up and get thru these 4 weeks.
Apologies but whats M1A??
 
Hyde

Hyde

Legend
Awards
5
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
  • First Up Vote
Apologies but whats M1A??
You ain’t ready for it, stick with the andros or SARMs for this first one.

M1A is a directly active compound that’s also a partial prohormone to M1T. Not for the beginner.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
You ain’t ready for it, stick with the andros or SARMs for this first one.

M1A is a directly active compound that’s also a partial prohormone to M1T. Not for the beginner.
Me or him ?
 
Old Witch

Old Witch

Well-known member
Awards
4
  • First Up Vote
  • Established
  • RockStar
  • Best Answer
You ain’t ready for it, stick with the andros or SARMs for this first one.

M1A is a directly active compound that’s also a partial prohormone to M1T. Not for the beginner.
Yeah it’s strong stuff. About 10-30x stronger than 1AD mg for mg. M1T is about exactly twice as strong as M1A mg for mg. Maybe a little stronger. Ok three times as strong.
 
bigbeaph

bigbeaph

Well-known member
Awards
1
  • Established
Yeah it’s strong stuff. About 10-30x stronger than 1AD mg for mg. M1T is about exactly twice as strong as M1A mg for mg. Maybe a little stronger.
Yep...iirc when I ran 1ad it was 800mg/day...M1AD at 45-60 mg/ day is stronger for sure.

Both are pretty killer though. If your log on that m1ad turns out well I'll be stocking up.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
Yep...iirc when I ran 1ad it was 800mg/day...M1AD at 45-60 mg/ day is stronger for sure.

Both are pretty killer though. If your log on that m1ad turns out well I'll be stocking up.
You ran 1-andro at 800mg? My god sounds a little overkill, most of been a Fortune.
 
bigbeaph

bigbeaph

Well-known member
Awards
1
  • Established
You ran 1-andro at 800mg? My god sounds a little overkill, most of been a Fortune.
1ad....not 1 andro...pretty sure 800 - if not then 600. And yea, I want to say I had to buy like 5 or 6 bottles and it was the first and original release of ergopharm 1ad so it was stupid $$....lol. but it fkn blew my socks off
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
1ad....not 1 andro...pretty sure 800 - if not then 600. And yea, I want to say I had to buy like 5 or 6 bottles and it was the first and original release of ergopharm 1ad so it was stupid $$....lol. but it fkn blew my socks off
Correct me if I’m wrong, 1ad is the pro hormone to 1-test, while 1-andro is dhea
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
1ad....not 1 andro...pretty sure 800 - if not then 600. And yea, I want to say I had to buy like 5 or 6 bottles and it was the first and original release of ergopharm 1ad so it was stupid $$....lol. but it fkn blew my socks off
I thought you were talking about 1-andro, everyone know seems to call 1-andro 1ad
 
bigbeaph

bigbeaph

Well-known member
Awards
1
  • Established
Converts to it, not even by much. Yet it’s an insane compound. Just shows you how strong M1T is
Correct, but it's also active by itself without conversion
 
Smont

Smont

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
Yup In order to gain any weight I gotta eat over 5000
I think your counting wrong. My boy competes at light heavyweight and eats 3200-3800 in the off season. And that's all muscle
 
Smont

Smont

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
Fast metabolism. I know a guy like that. He’s finally seeing it slow down now in his 40s. Lost his abs. The guy could eat whole pizzas every night, and did, no problem his whole life, and maintain 10% bf or less. Skinny guy. Not even active. Video game nerd juggalo dishwasher.
I dont care how fast your metabolism is. No 160 lb guy needs that many calories unless hes running marathons
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
I think your counting wrong. My boy competes at light heavyweight and eats 3200-3800 in the off season. And that's all muscle
Everyone’s metabolism is different, I have friends who are skinny as f$ck who work office jobs and eat a insane amount of food a day
 
Renew1

Renew1

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
Everyone’s metabolism is different, I have friends who are skinny as f$ck who work office jobs and eat a insane amount of food a day
Mind if I ask if you are married, and what your age is?

I always worked my butt off, and had people commenting on my phisique very often ..... But I never got over 170-175 until I was 19 or 20, and married.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
Mind if I ask if you are married, and what your age is?

I always worked my butt off, and had people commenting on my phisique very often ..... But I never got over 170-175 until I was 19 or 20, and married.
I’m 23 I’m not married but I live with my girlfriend.
 
Hyde

Hyde

Legend
Awards
5
  • RockStar
  • Legend!
  • Established
  • Best Answer
  • First Up Vote
I think your counting wrong. My boy competes at light heavyweight and eats 3200-3800 in the off season. And that's all muscle
There are some real freaks out there, truly. Guy on AM, Matthersby, has hyperthyroidism - he was eating 3,000+ calories of food/day recently, as well as eating an ENTIRE jar of reduced fat Jif daily. Over 5k daily to grow with his gear, and any day he got complacent & under-ate he would start regressing on the scale.
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
There are some real freaks out there, truly. Guy on AM, Matthersby, has hyperthyroidism - he was eating 3,000+ calories of food/day recently, as well as eating an ENTIRE jar of reduced fat Jif daily. Over 5k daily to grow with his gear, and any day he got complacent & under-ate he would start regressing on the scale.
Yup I also do have hyperthyroidism. Not on medication either. Why would I want to lol
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
There are some real freaks out there, truly. Guy on AM, Matthersby, has hyperthyroidism - he was eating 3,000+ calories of food/day recently, as well as eating an ENTIRE jar of reduced fat Jif daily. Over 5k daily to grow with his gear, and any day he got complacent & under-ate he would start regressing on the scale.
Well actually I’m not 100% sure I have hyperthyroidism because I never gotten my t3 or t4 checked but my TSH was like 0.5
 
Bigmatt57

Bigmatt57

Member
Awards
2
  • First Up Vote
  • Established
There are some real freaks out there, truly. Guy on AM, Matthersby, has hyperthyroidism - he was eating 3,000+ calories of food/day recently, as well as eating an ENTIRE jar of reduced fat Jif daily. Over 5k daily to grow with his gear, and any day he got complacent & under-ate he would start regressing on the scale.
But I also got that checked back 5 years ago when I was 18, who knows what’s it’s now
 
Smont

Smont

Well-known member
Awards
4
  • Established
  • First Up Vote
  • Best Answer
  • RockStar
Maybe you just got a tapeworm lol when I was little I'd smash out more food then ppl 3 times my size and always have a 6 pack and my grandma would always say " I think he's got a tapeworm"
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Bigmatt57 Anabolics 0
Sheriff Morri Anabolics 92
Anabolics 0
Old Witch Anabolics 30
Anabolics 0

Similar threads


Top