My off-season Cabergolean Log

Page 4 of 13 First ... 23456 ... Last

  1. Country i hope you feel better man, that sucks. I had a migrane today that had me throwing up. Being sick or feeling off sucks.

    Ben... you do kinda suck for just doing bw calf raises WHEN you train them lol jk

    But in all seriousness Ben try doing Cable Pullovers as first exercise stay in the 20-10 range.. this will for sure take bi's outta the movement it's like a direct lat onlslaught. After 4-5 sets they should be super pumped. Maybe if your pre exhausted from those going into chins or pulldowns you'll feel it in your back more.


  2. Read your whole log again and I think I'll be trying those products after my 4 week break from macuna. Do you know if you have to break from it? I know you guys suggest to cycle it 5on/2off and stop after a month. But what reason is that for? Just for supplement effectiveness sake? Or is there some other reason?


    Thanks!
    RecoverBro ELITE
    •   
       


  3. The unknown is the most accurate answer. But also it, theoretically, may be prudent to take a break from the elevated levels of L-dopa. See below. But if you are cycling 5 days on and 2 days off, that break each week should allow you to take the product indefinitely, or at least up to 6 months before needing a break. The reality is, I have no data/ studies to really reference in terms of dosing and protocol- so we always err on the side of caution.

    Q: Can't L-Dopa and Dopamine oxidise to generate toxic free radicals?

    A: Evidence supporting a toxic action of L-Dopa or Dopamine on dopaminergic neurons arises largely from in vitro, or test-tube studies. However, with that concern in mind, be it grounded in fiction or science, we have employed two of the body’s greatest antioxidants, N-Acetyl-L-Carnitine and NADH. Free radicals look to damage mitochondria energy production. N-Acetyl-L-Carnitine combats this by increasing mitochondria energy production. N-Acetyl-L-Carnitine has been shown to improve memory, increase energy and allow the energy-producing organelles in our cells (mitochondria) to work more effectively by protecting them from free radicals. Cabergolean also employs NADH as a scavenger of free radicals. NADH is also referred to as Coenzyme 1. NADH (or Coenzyme 1) executes the scavenging of free radicals better than any other biological substance known to the body.

    Quote Originally Posted by mattrag View Post
    Read your whole log again and I think I'll be trying those products after my 4 week break from macuna. Do you know if you have to break from it? I know you guys suggest to cycle it 5on/2off and stop after a month. But what reason is that for? Just for supplement effectiveness sake? Or is there some other reason?


    Thanks!
    BigGunn~"Just happy to be invited to the party!"
    Nutrigenomics Research Company [www.Cabergolean.com]

  4. Man thats no good. being sick just plain sucks. however It did help me cut some lean weight lol. One good thing from being sick. my abs were sick for like 2-3 days

    I switched off of primaforce CEE which used to be like awesome according to all the junkies. now that i am back reading stuff apparently its just straight poison. go figure. everyone used to talk down on mono, which I had always used, and so I switched. now mono is prefered... whatever. lol. I have 150 g of micronized creapure and 100g of dicreatine malate and am dosing around 3g of creapure and 2g of dicrea pre, and then throwing 3 grams in on non workout days. I could probably bump it up a little but I am gona wait and see if I experience any bloat or other sides from any of it. I like it so far. I felt pretty beast today actually killed my back.

    as for lats, I had alot of trouble hitting those in the past. I agree with size on this one. there are two ways to do it. Kill the bis, so your lats get worked more, or work your lats first ( I used lat hangs and pullups to weaken the bis and work the lats to warmup) and then try to execute perfect form so your really getting the work in. I find that hitting the lats directly before the full pulldowns helps me alot.

    Now I just need to retrain my chest

  5. Cabergolean powered leg press with 24+ plates! Wait till he gets the ERGO-BLITZ! Watch the F out!

    BigGunn~"Just happy to be invited to the party!"
    Nutrigenomics Research Company [www.Cabergolean.com]
    •   
       


  6. Oh yeah...that is SizeUp BTW.....
    BigGunn~"Just happy to be invited to the party!"
    Nutrigenomics Research Company [www.Cabergolean.com]

  7. Quote Originally Posted by mattrag View Post
    Read your whole log again and I think I'll be trying those products after my 4 week break from macuna. Do you know if you have to break from it? I know you guys suggest to cycle it 5on/2off and stop after a month. But what reason is that for? Just for supplement effectiveness sake? Or is there some other reason?


    Thanks!
    Biggun answered this better than i could have. I can tell you i planned on at least 3 months of the product before taking a break. I feel like you would get better results that way. Although the effects are felt by end of first week i think they have got better w/continued use


    Quote Originally Posted by CountryLiftin View Post
    Man thats no good. being sick just plain sucks. however It did help me cut some lean weight lol. One good thing from being sick. my abs were sick for like 2-3 days

    I switched off of primaforce CEE which used to be like awesome according to all the junkies. now that i am back reading stuff apparently its just straight poison. go figure. everyone used to talk down on mono, which I had always used, and so I switched. now mono is prefered... whatever. lol. I have 150 g of micronized creapure and 100g of dicreatine malate and am dosing around 3g of creapure and 2g of dicrea pre, and then throwing 3 grams in on non workout days. I could probably bump it up a little but I am gona wait and see if I experience any bloat or other sides from any of it. I like it so far. I felt pretty beast today actually killed my back.

    as for lats, I had alot of trouble hitting those in the past. I agree with size on this one. there are two ways to do it. Kill the bis, so your lats get worked more, or work your lats first ( I used lat hangs and pullups to weaken the bis and work the lats to warmup) and then try to execute perfect form so your really getting the work in. I find that hitting the lats directly before the full pulldowns helps me alot.

    Now I just need to retrain my chest
    Yea i like creatine mono. I used to even liked the sugar filled formula's (cell-tech, phosphogen) but stick to regular mono now lol. I have never had trouble with a connection in back. Some of the stuff Charles Glass has writen helped me figure out how to really target the lats well.

    On front pull downs he suggested rotating your elbows forward almost like keeping elbows even with hands. It takes bi's out they have no power w/ this small tweak in position it has really helped widen me out over the past few years

  8. Alright I'll jump on this as soon as I get it and see if my other logging obligation sponsors say I can run it along side.

    Thanks!!
    RecoverBro ELITE

  9. LOL Thanks bro!

    Quote Originally Posted by BigGunn View Post
    Oh yeah...that is SizeUp BTW.....

  10. Quote Originally Posted by mattrag View Post
    Alright I'll jump on this as soon as I get it and see if my other logging obligation sponsors say I can run it along side.

    Thanks!!
    NP man, hope you can take it w/ your other stuff. I think you'll be happy with it. And w/ the discount code Biggun left here AM50 you can get a pretty awesome deal on it!

  11. Quote Originally Posted by SizeUp View Post
    Biggun answered this better than i could have. I can tell you i planned on at least 3 months of the product before taking a break. I feel like you would get better results that way. Although the effects are felt by end of first week i think they have got better w/continued use


    Yea i like creatine mono. I used to even liked the sugar filled formula's (cell-tech, phosphogen) but stick to regular mono now lol. I have never had trouble with a connection in back. Some of the stuff Charles Glass has writen helped me figure out how to really target the lats well.

    On front pull downs he suggested rotating your elbows forward almost like keeping elbows even with hands. It takes bi's out they have no power w/ this small tweak in position it has really helped widen me out over the past few years
    I throw a spoon of sugar in with my PWO it might help with absorption, but even if it doesn't 5g isn't gona kill me, if anything it helps hype me up. Ill have to look into some of that stuff. and Yeah it is amazing how much body position can change the affects of an exercise. I have been learning alot about that lately and have really seen it pay off for me.

  12. Quote Originally Posted by BigGunn View Post
    Cabergolean powered leg press with 24+ plates! Wait till he gets the ERGO-BLITZ! Watch the F out!
    Sick!!! Awesome lift bro seriously that is impressive

    @ Countryliftin and Mike - I will try doing those pull overs first and see what happens. Usually I do those last. You think by getting a pump in the area first I will have a better connection throughout the rest of the workout?

    Keep up the hard work Mike!

  13. Quote Originally Posted by benawesome View Post
    Sick!!! Awesome lift bro seriously that is impressive

    @ Countryliftin and Mike - I will try doing those pull overs first and see what happens. Usually I do those last. You think by getting a pump in the area first I will have a better connection throughout the rest of the workout?

    Keep up the hard work Mike!
    Thank you bro. And yea i do think you'll have better luck with the lats already pumped/full. Between the sets of the pull-overs sqeeze your back through a pulldown motion and rowing motion. If you can learn to feel the back muscle flexing and contracting better w/out weight it may make it easier once you start hitting the weights.

    The other thing you could try w/ the pullovers is front loading w/ FST-7. I know Hany has some of his clients front load to have a sick nasty pump going on there weaker areas that way they feel connected throughout the rest of the session.

  14. Quote Originally Posted by SizeUp View Post
    Thank you bro. And yea i do think you'll have better luck with the lats already pumped/full. Between the sets of the pull-overs sqeeze your back through a pulldown motion and rowing motion. If you can learn to feel the back muscle flexing and contracting better w/out weight it may make it easier once you start hitting the weights.

    The other thing you could try w/ the pullovers is front loading w/ FST-7. I know Hany has some of his clients front load to have a sick nasty pump going on there weaker areas that way they feel connected throughout the rest of the session.
    I can't believe I haven't thought about front loading FST-7 yet! That is an awesome idea! If my back grows I will share my calve genetics with you haha

  15. Quote Originally Posted by benawesome View Post
    I can't believe I haven't thought about front loading FST-7 yet! That is an awesome idea! If my back grows I will share my calve genetics with you haha
    LOL glad to help bro. And sounds good bout the calves
  16. arms...


    Did not have a good session today... idk what's up with the arm training late...bi's are ok.. but tri work has sucked.
    Going back to super setting between bicep and tricep movements... this seems to be the only way i get a pump is tri's and elbows aren't hurting...
    Only thing i may consider is front loading FST-7 for tri's first then going into the regular supersets...

    Calorie Update 4700. bumped carbs at meal 1 a bit.. it may be a little lower than this on days i don't eat ground sirloin and fats are lower

  17. Arms are frustrating me too bro, not only is my left arm smaller, but stronger, but I have horrible tris genetically. strength wise they are pretty good, but I have absolutely no size in my front heads. And I have trouble working them without getting too much pump and my whole arm stiffening up. just gota keep trying different things to find what works best for you. Do you do any overhead extensions with dumbells. where you use one DB and kinda Vshape with your hands around one end, and lift straight overhead and then back down to around 45 degrees at your elbows? I found this really increases the strength of my tris.

  18. Quote Originally Posted by SizeUp View Post
    Did not have a good session today... idk what's up with the arm training late...bi's are ok.. but tri work has sucked.
    Going back to super setting between bicep and tricep movements... this seems to be the only way i get a pump is tri's and elbows aren't hurting...
    Only thing i may consider is front loading FST-7 for tri's first then going into the regular supersets...

    Calorie Update 4700. bumped carbs at meal 1 a bit.. it may be a little lower than this on days i don't eat ground sirloin and fats are lower
    Big boy calories! That's whats up. I hate bad workouts they are the worst. Hopefully switching up the workout will make a difference for you

  19. LOL yea they'll keeping going up. My metabolism is ridiculously fast. I still have full separation in quads and some still have cross striations in quads tho they're faint you can still see them and i'm eating 600+ carbs daily and no cardio... I'm kinda surprised how ripped up i am... but not complaining just means i'll have a lean bulk.

  20. Back went well today got a little carried away did 22 sets in a hour lol
    But weights kept heavy
    Chins 5 sets
    t-bars worked up to 6 plates x 10
    underhand pulldowns 20, 16, 12, 10 reps
    hs high row worked up to 4 pps x 10
    chest supported t-bars plate x 20, 2plates x 16, 2 & a quarter x 12,12
    didnt feel like writing it all lol but felt very strong today... and going as quick as i am i'm happy w/ the numbers

  21. get it man, those tbars are ridiculous. lol. I can't wait til I can hit back heavy and hard again.

  22. Quote Originally Posted by CountryLiftin View Post
    get it man, those tbars are ridiculous. lol. I can't wait til I can hit back heavy and hard again.
    Thanks bud! I'm sure you'll be killing it soon enough!

  23. Quote Originally Posted by SizeUp View Post
    Thanks bud! I'm sure you'll be killing it soon enough!
    I'm ready for it, feelin better everyday.

  24. Quote Originally Posted by SizeUp View Post
    LOL yea they'll keeping going up. My metabolism is ridiculously fast. I still have full separation in quads and some still have cross striations in quads tho they're faint you can still see them and i'm eating 600+ carbs daily and no cardio... I'm kinda surprised how ripped up i am... but not complaining just means i'll have a lean bulk.
    That is a ton of carbs for sure! Hell nothing wrong with a lean bulk that is for sure! Sounds like a really good rebound for you

  25. Quote Originally Posted by SizeUp View Post
    LOL yea they'll keeping going up. My metabolism is ridiculously fast. I still have full separation in quads and some still have cross striations in quads tho they're faint you can still see them and i'm eating 600+ carbs daily and no cardio... I'm kinda surprised how ripped up i am... but not complaining just means i'll have a lean bulk.
    Low fat ? Or you just keep the fats minimal?
    RecoverBro ELITE
  •   

      
     

Similar Forum Threads

  1. Don't get KO'd by the Flu this season!
    By DNA in forum Male Anti-Aging Medicine
    Replies: 1
    Last Post: 09-29-2009, 04:23 PM
  2. The next season of TUF,season 7.
    By Dr Nick in forum MMA
    Replies: 33
    Last Post: 12-12-2007, 12:42 PM
  3. TUF season 4
    By Pit Bull in forum MMA
    Replies: 24
    Last Post: 06-26-2006, 11:12 AM
  4. Replies: 20
    Last Post: 05-27-2005, 05:47 PM
Log in
Log in