Ejaculate to a bigger you?

Page 1 of 4 123 ... Last
  1. Question Ejaculate to a bigger you?


    I've been concerned about the timing of masturbation if regard to working out, so I've been trying to find information on if it may be detrimental to do right after or not.

    Here is something interesting I found:
    Serum Levels of LH, Prolactin and Growth Hormone After Eaculation in Bulls -- CONVEY et al. 5 (1): 20 -- Biology of Reproduction

    Excerpts: (Numbering emphasis = mine)

    #1 Growth hormone increased (p < .01) from 4.1 ng/ml before ejaculation to 8.1 ng/ml 5 min after ejaculation and returned to pre-ejaculation values by 30 min after ejaculation.

    #2 We conclude that stimuli associated with ejaculation cause release of GH and prolactin, and possibly LH, but prolactin is released in greater quantity than LH or GH.

    Do you think there is any practicality to masturbation post w/o for the increase in GH?

    P.S. Yes, I know I'm crazy - just answer the question.


  2. I dont think there is much health benfits to well you know but correct me if im wrong........

    As for right after workout go for it if you think it helps.

  3. I need some serious expertise here, because a 30 minute window could mean nothing, or it could mean a break through. IDK.
    •   
       


  4. This article was published in 1971 the chances that the studys are accurate are slim if no later research was done on it to prove otherwise.

  5. Did not notice that...I guess that's a good point. I will look for more studies.

    But, I don't know how you would mess up just measuring the amounts...but I guess there is more to it than that.

  6. as if u needed another reason to masturbate ..........
    Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. -Rippetoe

  7. I think there is probably some better ways to focus on to get big. But I cant knock masterbation.

  8. I mean the theory is there if it is proven thats another thing ive heard crazier things/

  9. Just have your significant other waiting in the wings....that way you can get a little cardio and GH boost.
    Always open light. Itís not what you open with, itís what you finish with. Louie Simmons

  10. oh boy... so its was bad enough the old wrinkly dudes naked in the gym mirror... now im gonna run into dudes wankin it in the locker room?

  11. This is the best research I've been able to find pretaining to ejaculation and testosterone.

    http://www.zju.edu.cn/jzus/2003/0302/030219.pdf

  12. Quote Originally Posted by FlawedGrunt View Post
    oh boy... so its was bad enough the old wrinkly dudes in the gym mirror... now im gonna run into dudes wankin it in the locker room?
    LMAO!!!!!>>>>>>>.........

    Ya know boxers when on there 6week keep dont release any baby makers, to increase natural test.
    Last edited by JOHN BROVO; 04-10-2009 at 05:23 PM. Reason: typo

  13. My high school football coach always said the day before a game...Na you boys don't get yur fingers wet tonight. He was a crazy old redneck.
    Always open light. Itís not what you open with, itís what you finish with. Louie Simmons

  14. I heard it was actually catabolic. I myself know after i shoot a load im in no shape for the gym. Lol.

  15. yah im gunna go with mr big on this one.

  16. Quote Originally Posted by MrBigPR View Post
    I heard it was actually catabolic. I myself know after i shoot a load im in no shape for the gym. Lol.
    I hate to admit it... but ive been there!

  17. Quote Originally Posted by MrBigPR View Post
    I heard it was actually catabolic. I myself know after i shoot a load im in no shape for the gym. Lol.
    Have to agree with you.
    Then I have this overwhelming need to cuddle and just be close to her and hold her tight, right guys...guys? ..uhm guys?...

  18. Quote Originally Posted by FlawedGrunt View Post
    oh boy... so its was bad enough the old wrinkly dudes naked in the gym mirror... now im gonna run into dudes wankin it in the locker room?
    ROFL

  19. Quote Originally Posted by Sunder View Post
    Have to agree with you.
    Then I have this overwhelming need to cuddle and just be close to her and hold her tight, right guys...guys? ..uhm guys?...
    Wheres the mod when you need to BAN someone! Hahahaha jk
  20. Thumbs up


    Quote Originally Posted by Delita420 View Post
    This is the best research I've been able to find pretaining to ejaculation and testosterone.

    http://www.zju.edu.cn/jzus/2003/0302/030219.pdf
    This is very interesting! According to the research, the 7th day of abstinence from ejaculation, there is an increase of testosterone, approximately 50% more if I read it correctly. After that day, further abstinence does not result in another 7 day cycle.

    Basically, the healthiest amount to ejaculate is every 8 days. This will make the cycle continuously continue, with a spike in testosterone on the 7th day of every cycle.

    Thank you very much for this article! Repped!

    Quote Originally Posted by MrBigPR View Post
    I heard it was actually catabolic. I myself know after i shoot a load im in no shape for the gym. Lol.
    That's the release of oxytocin. But as the first research concluded, it does release GH.

    Just because you feel more tired doesn't mean it is catabolic, IMO. It's the other things that are released when you ejaculate that make you sleepy.

    I'm looking for research here! I know the old adages, no sex before big games, etc. etc. I'm trying to basically prove it one way or another for once! So please, keep this as scientific/relative as possible.

  21. I'm all for research-based workout protocols, but you do realize that you posted this in the NUTRITION section. We are JUST talking about jacking off here--right. I do hope that you were not planning on consuming any byproducts!
    If so--count me out. I'm not that curious nor that desperate to get big!

  22. If ejaculating influenced muscle gains... I'd look like that bull Biotest used to promote their myostatin inhibitor.
    RTR.

  23. If i have a tug before the gym i always feel more tired and my strength doesn't seem to be as good, but sometimes i just gotta knock one out
    ďWe are what we repeatedly do. Therefore, excellence is not an act, but a habit.Ē

  24. Quote Originally Posted by MrBigPR View Post
    I heard it was actually catabolic. I myself know after i shoot a load im in no shape for the gym. Lol.
    Same here.

  25. Woooooooo I just gained some musc...... ughhhh nevermind... where'd i leave that towel?

  26. ya if ejaculating made you bigger I would have been one massive teenager!

  27. Quote Originally Posted by Sunder View Post
    Have to agree with you.
    Then I have this overwhelming need to cuddle and just be close to her and hold her tight, right guys...guys? ..uhm guys?...
    No, generally I just have the urge to get up and leave then XD, this is a kinda weird convo, but none the less a good excuse to get laid after the gym lol

  28. This thread is awesome.

  29. Do it before arms day...pre-exhaust the forearms..

    And I guess God had the seventh day figured out huh...
    Always open light. Itís not what you open with, itís what you finish with. Louie Simmons

  30. ROFL, come on you guys. I am trying to be serious!!

    And I posted this in nutrition because...umm, I didn't know where else to post it.

  31. Quote Originally Posted by majinbijiita View Post
    ROFL, come on you guys. I am trying to be serious!!

    And I posted this in nutrition because...umm, I didn't know where else to post it.
    Lol you know youre getting a kick out of this... you probably should have put it in the general chat section or training or exercise science lol

  32. Quote Originally Posted by majinbijiita View Post
    That's the release of oxytocin. But as the first research concluded, it does release GH.
    Just because you feel more tired doesn't mean it is catabolic, IMO. It's the other things that are released when you ejaculate that make you sleepy.
    .

    this is exactly correct

  33. Quote Originally Posted by majinbijiita View Post
    Basically, the healthiest amount to ejaculate is every 8 days.

    My ass, I'm not going to wait 8 days!!! I can hardly make it 8 hours!

  34. I'm actually going to do the 8 day cycle. I mean if I get a gf...that may change, but right now I'm single...and have been trying to figure out the best frequency for this anyways...

    And yea, I guess I should have put it in the exercise science section, lol.

  35. dude 8 days?!?!?! I dont care if your single, have a girlfriend, married, or hittin the local trailor trash at the bar, 8 days is a long time. And seriously you could focus your efforts in other regards to get bigger. I promise!

  36. Quote Originally Posted by majinbijiita View Post
    I'm actually going to do the 8 day cycle. I mean if I get a gf...that may change, but right now I'm single...and have been trying to figure out the best frequency for this anyways...

    And yea, I guess I should have put it in the exercise science section, lol.
    it has been proven though, that the extra boost you would get by waiting the 8 days is so insignificant that it would probably take years of doing it to notice any change whatsoever.

  37. Quote Originally Posted by Necroticism View Post
    it has been proven though, that the extra boost you would get by waiting the 8 days is so insignificant that it would probably take years of doing it to notice any change whatsoever.
    Are you telling us to pop 50mg of a superdrol clone instead of masturbating?

  38. Are you telling us to pop 50mg of a superdrol clone instead of masturbating?
    If you give that a run make sure to log it

  39. Quote Originally Posted by Delita420 View Post
    Are you telling us to pop 50mg of a superdrol clone instead of masturbating?
    im telling you to pop the superdrol clone instead of skipping masturbating.

  40. check it out, if you want a rise in GH, take some L-dopa pre workout, crazy strength, intensity, focus, and GNARLY VEINS. But if you jerk it after you workout, beware the low testosterone levels and appetite suppression!
  

  
 

Similar Forum Threads

  1. increase ejaculate
    By hogiejoe in forum General Chat
    Replies: 59
    Last Post: 10-13-2012, 02:42 PM
  2. Low ejaculate volume what to do???
    By 4evathrowed in forum Male Anti-Aging Medicine
    Replies: 24
    Last Post: 04-30-2011, 02:37 PM
  3. Ejaculate Volume
    By acwingfoot in forum Supplements
    Replies: 3
    Last Post: 04-28-2010, 10:27 PM
  4. Need bigger but...not bigger legs.
    By Aviad in forum Female Fitness
    Replies: 26
    Last Post: 02-23-2010, 07:34 AM
  5. Bigger lower body to get bigger upper body?????
    By lift or die in forum Bulking
    Replies: 4
    Last Post: 05-13-2009, 05:40 PM
Log in
Log in