Otomix Shoes for weightlifting - AnabolicMinds.com

Otomix Shoes for weightlifting

  1. Senior Member
    qwerty33's Avatar
    Stats
    5'11"  184 lbs.
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1,984
    Answers
    0
    Rep Power
    1075

    Otomix Shoes for weightlifting


    Has anyone used these for weight lifting. They look ideal for deads and squats bc there flat, you can feel the floor and provide ankle support.

    New Extreme Pro Trainer

  2. Senior Member
    Deeerdre's Avatar
    Stats
    5'9"  168 lbs.
    Join Date
    Mar 2010
    Age
    25
    Posts
    1,400
    Answers
    0
    Rep Power
    22090

    As you know qwerty I really like mine, but will be nice to hear others opinions also!
    Attached Images Attached Images  
    Follow me on instagram for:Workout advice and tips, Diet pics, Inspirational pics, And best....pics of me!!!! haha
    INSTAGRAM: GUN_WALKER3
  3. Senior Member
    qwerty33's Avatar
    Stats
    5'11"  184 lbs.
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1,984
    Answers
    0
    Rep Power
    1075

    yes sir, are yours the swede black or are they leather

    im pretty sure im pickin up a pair online later tn
    •   
       

  4. Senior Member
    brownstown89's Avatar
    Stats
    5'10"  170 lbs.
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2,029
    Answers
    0
    Rep Power
    1091

    Quote Originally Posted by qwerty33 View Post
    yes sir, are yours the swede black or are they leather

    im pretty sure im pickin up a pair online later tn
    not to piss u off or anything but damn how many threads are you gonna start over shoes?? LIFT THE DAMN WEIGHT!! shoes are not gonna do ****
  5. Senior Member
    qwerty33's Avatar
    Stats
    5'11"  184 lbs.
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1,984
    Answers
    0
    Rep Power
    1075

    Quote Originally Posted by brownstown89 View Post
    not to piss u off or anything but damn how many threads are you gonna start over shoes?? LIFT THE DAMN WEIGHT!! shoes are not gonna do ****
    haha just trying to get opinions. Shelling out 70+ bones imo warrents the correct choice. And i do SFW. I just do it barefoot atm. I think im getting the ones in the pic above.
  6. Advanced Member
    rxp1997's Avatar
    Stats
    5'9"  230 lbs.
    Join Date
    Oct 2006
    Age
    47
    Posts
    674
    Answers
    0
    Rep Power
    13208

    Quote Originally Posted by brownstown89 View Post
    not to piss u off or anything but damn how many threads are you gonna start over shoes?? LIFT THE DAMN WEIGHT!! shoes are not gonna do ****
    have to agree with brown... just get a pair of friggin shoes, will ya?
  7. Senior Member
    qwerty33's Avatar
    Stats
    5'11"  184 lbs.
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1,984
    Answers
    0
    Rep Power
    1075

    i agree been ocd with this since i hurt my knee bc of bad shoes on heavy squats.
  8. New Member
    Caferacer's Avatar
    Stats
    6'0"  206.5 lbs.
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    328
    Answers
    0
    Rep Power
    270

    Spend 20 on some chucks, and with the extra 50 buy some protein or something.

    I love my chucks.
  9. Senior Member
    pavb10's Avatar
    Stats
    6'2"  235 lbs.
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    1,326
    Answers
    0
    Rep Power
    13993

    buy a great pair of wrestling shoes for 30 bucks...way more comfortable and look way cooler...........
  10. New Member
    quadzilla500's Avatar
    Stats
    5'8"  195 lbs.
    Join Date
    May 2010
    Posts
    7
    Answers
    0
    Rep Power
    56

    adidas wrestling shoes rock out. tie them up tight and you can feel the floor and really push through the floor on your pulls and press through your heels on ur squats. I love mine. I mean I walked 600lbs out and did two quarter squats just didn't have the right spotters to go and try it deep. but I could really feel the floor.
  11. Senior Member
    qwerty33's Avatar
    Stats
    5'11"  184 lbs.
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1,984
    Answers
    0
    Rep Power
    1075

    i went with five finger shoes. and they are sick. perfect for deads and squats as well as running.
  12. Board Sponsor
    flightposite's Avatar
    Stats
    6'3"  205 lbs.
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    2,954
    Answers
    0
    Rep Power
    311225

    Quote Originally Posted by qwerty33 View Post
    i went with five finger shoes. and they are sick. perfect for deads and squats as well as running.
    i think u made a good choice those five fingers are pretty cool. i use nike frees or just go bare foot and both work for me but my brother picked up some of those five fingers and i tried them on and they are surprisingly comfortable.
    Athletic Xtreme Team REP
    http://www.AthleticX.net/
    AXHOLE BY NATURE
  13. Senior Member
    qwerty33's Avatar
    Stats
    5'11"  184 lbs.
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1,984
    Answers
    0
    Rep Power
    1075

    very true they make running really cool. and easier. i get asked in the gym all the time what they are lol
  14. New Member
    MongoSS's Avatar
    Stats
    5'10"  250 lbs.
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    216
    Answers
    0
    Rep Power
    956

    I think they are ok for deads. I prefer chuck taylors for squatting or old school high top vans they are canvas strong and provide a solid surface to squat on. Plus chucks are about half the price of otomix.
  •   

      
     

Similar Forum Threads

  1. Best shoes for weightlifting? (squats, deadlifts, etc.)
    By micjakson in forum Exercise Science
    Replies: 13
    Last Post: 07-23-2007, 04:54 PM
  2. Otomix shoes
    By ReaperX in forum General Chat
    Replies: 3
    Last Post: 06-25-2007, 03:03 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Log in
Log in