Sam : any troubles w/ orders from France?

Status
Not open for further replies.

turkish

Member
Awards
1
  • Established
Hey Stryder,

Do you usually get any orders from France? If so, do you hear from your french customers about any problems with customs etc? I'd like to have an order shipped to a friend who's actually in Paris, that's why I'd like to know about this.

And I also know that you normally don't mark the box as a gift in international orders, but is it possible for you to make an exception for your fellow am.com members? :D:whiner:
 

MacWanted

Member
Awards
1
  • Established
Hi Turkish,

I am a french customer of Nutraplanet and I never got any issue to get my orders. I just invite you to not send it via Fedex and no need to be marked as a gift, I've never had to pay custom taxes via US Postal.
 

turkish

Member
Awards
1
  • Established
Merci beaucoup mon pote! :) maintenant je peux faire un achat tout étant à l'aise.

Pquoi tu ne conseilles pas fedex? Est-ce que les courriers privés comme fedex, ups etc. sont plus sévèrement controllés?
 

MacWanted

Member
Awards
1
  • Established
oui par Fedex j'ai eu tres souvent des taxes de douanes a payer. En plus sur Nutraplanet, US Postal est moins cher et si tu prends la livraison express, le colis est pris en charge par Chronopost et donc tu peux suivre ton colis sur leur site une fois en France.
 

turkish

Member
Awards
1
  • Established
Merci encore pour ta coopération, Mac. C'est la méthode dont tu parles, n'est-ce pas?
United States Postal Service
Global Express Mail (EMS) (3 - 5 Days)

Chronopost ne prend pas le colis en charge dans l'option airmail?
 

TheViking

lurking AM since -04
Awards
0
I never had a problem with the customs when doing business with Sam. But on the other hand, i'm not in France. He usually don't include the business name on foreign orders. Great guy.
 

MacWanted

Member
Awards
1
  • Established
Merci encore pour ta coopération, Mac. C'est la méthode dont tu parles, n'est-ce pas?
United States Postal Service
Global Express Mail (EMS) (3 - 5 Days)

Chronopost ne prend pas le colis en charge dans l'option airmail?
Oui c'est ca...
Evidemment pour les tarifs moins eleves, c'est pas gere par Chronopost, faut pas rever quand meme!!!
Pour lev Express Mail, c'est colissimo et ca met 1 a 2 jours de plus sans possibilite de suivit car on a pas le numero de colis correspondant une fois arrive en France.
Et enfin pour le airmail parcel, c'est la Poste qui le prend en charge et la ca peut mettre plusieurs semaines voir mois pour le recevoir. Je te deconseille cette option.
 

turkish

Member
Awards
1
  • Established
Oui c'est ca...
Evidemment pour les tarifs moins eleves, c'est pas gere par Chronopost, faut pas rever quand meme!!!
Pour lev Express Mail, c'est colissimo et ca met 1 a 2 jours de plus sans possibilite de suivit car on a pas le numero de colis correspondant une fois arrive en France.
Et enfin pour le airmail parcel, c'est la Poste qui le prend en charge et la ca peut mettre plusieurs semaines voir mois pour le recevoir. Je te deconseille cette option.
OK et merci encore pour m'informer profondement sur le sujet. :clap2:
Juste une dernière question, as-tu déjà commandé quelquechose hormonale comme phera-plex, ergomax, superdrol etc.? J'imaginais que peut-etre il y aurait des problèmes douaniers avec ce type de produits.
 
Rostam

Rostam

Well-known member
Awards
2
  • Established
  • First Up Vote
OK et merci encore pour m'informer profondement sur le sujet. :clap2:
Juste une dernière question, as-tu déjà commandé quelquechose hormonale comme phera-plex, ergomax, superdrol etc.? J'imaginais que peut-etre il y aurait des problèmes douaniers avec ce type de produits.
Just my 2c, don't order anything illegal. It may or may not go trough especially if you are sending to Paris. I have some friends who have hard time receiving their orders or had to pay huge taxes.
 
Beelzebub

Beelzebub

Registered User
Awards
1
  • Established
i dunno. i'm outta french words, lol. i know a phrase but don't know how to spell it, it sounds like this "parlay vu frances". lol
 

turkish

Member
Awards
1
  • Established
Just my 2c, don't order anything illegal. It may or may not go trough especially if you are sending to Paris. I have some friends who have hard time receiving their orders or had to pay huge taxes.
Thanks a lot for letting me know. Did your friends order this kinda things, and do you know if they chose fedex or usps on the orders which got hugely taxed?

And I wonder, is there a way to know if these "designer" steroids are illegal in France?
 

turkish

Member
Awards
1
  • Established
i dunno. i'm outta french words, lol. i know a phrase but don't know how to spell it, it sounds like this "parlay vu frances". lol
The most important phrase in french : "Voulez-vous coucher avec-moi?"
 
Beelzebub

Beelzebub

Registered User
Awards
1
  • Established
yeah, we're too fucking mean over here. sometimes, i kick myself in the balls so i can beat my own ass. lol :)
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads


Top