Anyone use an inversion table?

  1. Anyone use an inversion table?


    I was thinking of getting one of these, so I curious if there are any users here. I see they are anywhere from $120 to $500. I'm looking for one that is a little more portable, but I don't want to sacrifice quality.

    Anyway, thanks for your time, and any feedback is appreciated.


  2. yea i've used one.
    Back when i was trying to gain some height. I did gain height momentarily, but that was just the temporary expansion of the plates and i'd come back to my usual height within hours.

  3. Did you at least feel a little better?
    •   
       


  4. I want one sooo bad but from my research, it seems that I'm right at the height limit. LOL

  5. Quote Originally Posted by Bionic View Post
    I want one sooo bad but from my research, it seems that I'm right at the height limit. LOL
    From what I've seen, yeah. I think you would be fine if you just research the right one. I've been reading Teeter makes great Inversion tables.

  6. Quote Originally Posted by lonewolf0420 View Post
    From what I've seen, yeah. I think you would be fine if you just research the right one. I've been reading Teeter makes great Inversion tables.
    Yep. Those were the ones that I was checking out on Amazon. I'm gonna get one for my lady anyways so if it works for me, great. If not, it'll still be used.

  7. Quote Originally Posted by Bionic View Post
    Yep. Those were the ones that I was checking out on Amazon. I'm gonna get one for my lady anyways so if it works for me, great. If not, it'll still be used.
    Awesome!

    My birthday is next month so I thinking I might be getting one then.

  8. I have been wanting to try one of these to see if it helps my spine pain

  9. Where is it located?

  10. Dont waist your time or money with a table. You can get about as much traction by just hanging from a bar. The traction is not specific enough to treat any one condition.

  11. Quote Originally Posted by DrMorris View Post
    Dont waist your time or money with a table. You can get about as much traction by just hanging from a bar. The traction is not specific enough to treat any one condition.
    I say just build one yourself lol. It might not look purty...or just add straps to one end of your bed, and hydrolics to lift one side up...Not that second option could have quite a few spin off benefits for you anre your wife/gf >.>

  12. I bought one about a year ago from Sams club... now it just sits around and doesnt get used...
    SFW and GFH

  13. Quote Originally Posted by Inarius View Post
    I bought one about a year ago from Sams club... now it just sits around and doesnt get used...
    Well that's a shame.

  14. Quote Originally Posted by lonewolf0420 View Post
    Well that's a shame.
    well... its at my house... and Im in college.... not at my house.... soooo.....
    I use it when Im at home but thats not very often at all
    SFW and GFH

  15. Understandable.

  16. bump if any of you guys get one you like please list the model and price... thanks
    **** Line @ NUTRAPLANET

    All posts are for entertainment purposes only.

    Need2slin... NOM NOM NOM :yup:

  17. I bought an ironman basic model...what a piece of crap. The ankle locks hurt your feet. I only used it afew times, like the first two weeks I got it. I would actually use it if it had better ankle locks. I was hoping it would help fix my mild scoliosis. I just want to be atleast 6 foot.

  18. The gym I used to go to used to have one where you locked your legs in and leaned forward, like this one:

    http://www.bigfitness.com/tobasybymo.html



    Oh my f*ck did I love that thing. If seriously used it between every set of anything that put pressure on my back and it felt so f'ing good. I wish I could afford one...

    Super convenient too. Walk up, stand there like you're going to do a back hyper, lean forward and flip upside down. Lean back a bit and you're upright again.

  19. I have one....use it twice per week. Definitely helps with my back...I have some compression issues with lower back from time to time and this definitely helps out with that. Along with some core exercises it has worked pretty well.

  20. Quote Originally Posted by Inarius View Post
    I bought one about a year ago from Sams club... now it just sits around and doesnt get used...
    Interested in selling it?

  21. Quote Originally Posted by h121h View Post
    Interested in selling it?
    Sure. Where are you located?
    SFW and GFH

  22. West Arkansas...

  23. They had one at my Uni's gym in undergrad. Crappy thing where you put your feet behind a pad, raise your arms over your head and lean back. Trouble was, there was no block or stop to keep you from spinning too far (i.e. the thing could rotate a full 360 degrees). So I tried it, spun about 270 degrees so that I was face-down parallel to the floor and collapsed in a heap.

    I just hang from a bar now to decompress.
    Bulk Performance Solutions
    --No Proprietary Blends, All Performance--

    ***NOW @ NP***

  24. Quote Originally Posted by h121h View Post
    West Arkansas...
    lol shipping would be soo much. I bought mine at Sam's club. Give the local store a look or check out their website.
    SFW and GFH
  

  
 

Similar Forum Threads

  1. PH -A LEAGUE TABLE ?
    By corsaking in forum Anabolics
    Replies: 12
    Last Post: 09-11-2010, 04:59 PM
  2. Dextrose/Table sugar?
    By AZMIDLYF in forum Supplements
    Replies: 25
    Last Post: 12-13-2008, 04:29 AM
  3. Prilepin's Table
    By MoTiV in forum Exercise Science
    Replies: 0
    Last Post: 10-12-2008, 12:09 AM
  4. KB Demo MST table setup
    By CTDeuce in forum Millennium Sport Technologies
    Replies: 4
    Last Post: 08-15-2008, 09:05 AM
Log in
Log in