Shredded by summer cont'd. Iparatroop goes from fat to fit.

Page 5 of 29 First ... 34567 ... Last

  1. 2329?

    ^^^Ha, typed this as you replied. Did the math.
    4 cals per g pro
    4 per carb
    9 per fat. Got it.


  2. it usually helps when your rolling with true and correct #s

  3. Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    it usually helps when your rolling with true and correct #s
    True dat. 2329 is still on the low end tho but I feel a ton better. Maybe I'll shoot for 2400 with roughly the same macros since I FEEL good this morning. I'm not sure that I can force down 2800 a day without cheating.
    •   
       


  4. Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    you should be able to eyeball and see it's off
    roughly 500g c+p = 2000
    roughly 40g f = 360
    so roughly, 2360

    actual figure per your macros is 2329

    maybe find a new app?
    Unless its subtracting fiber intake (some apps do this)

  5. Quote Originally Posted by jimbuick View Post

    Unless its subtracting fiber intake (some apps do this)
    That's probably the explanation.
    30.6g fiberX4=122.4
    2329-122=2207
    Good call.

  6. yep good catch JB
    i don't count veggies myself..or bcaas for that matter
    everything else is fair game

  7. I don't count Cadbury eggs or jalapeño poppers.

  8. Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    I don't count Cadbury eggs or jalapeño poppers.
    Damn those cadbury eggs!!!
    Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    I'm usually crying when people take naked pictures of me. Fcuking childhood.

  9. Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    I don't count Cadbury eggs or jalapeño poppers.
    i don't blame you
    amazing - how some commonly believe fat-loss is all about cals, and think they can eat anything they want as long as they stay @like 1500cals or some ridiculously absurd low # daily


  10. Quote Originally Posted by snagencyV2.0
    i don't blame you
    amazing - how some commonly believe fat-loss is all about cals, and think they can eat anything they want as long as they stay @like 1500cals or some ridiculously absurd low # daily

    Yep, gotta eat to lose weight...

  11. Quote Originally Posted by napalm View Post

    Yep, gotta eat to lose weight...
    Gotta eat clean to lose weight and look good!

    Don't be spreading false doctrine and bro science napalm! your better than that lol
    Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    I'm usually crying when people take naked pictures of me. Fcuking childhood.

  12. Quote Originally Posted by MANotaur View Post

    Damn those cadbury eggs!!!
    I honestly don't eat them but I wish I did sometimes.
    Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    i don't blame you
    amazing - how some commonly believe fat-loss is all about cals, and think they can eat anything they want as long as they stay @like 1500cals or some ridiculously absurd low # daily

    Quote Originally Posted by napalm View Post

    Yep, gotta eat to lose weight...
    I was shorting myself and I didn't even realize it until my energy ran out.

  13. Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    i don't blame you
    amazing - how some commonly believe fat-loss is all about cals, and think they can eat anything they want as long as they stay @like 1500cals or some ridiculously absurd low # daily

    Seriously. I've gone rounds with a few LG folks on here in the past saying as long as it fits in your macros is doesn't matter if its I've cream or brown rice. I thought it was a joke.

    Looking good in here troop! Nice deads btw. I'm in the same boat, in college I was squatting 505 for a few reps (parallel). Now my squats suck!! Hip flexors suck on and on. Can you tell it's been a rough day? My attitude sux lol I'm done sorry bro
    Independent

  14. Quote Originally Posted by bean5er View Post

    Seriously. I've gone rounds with a few LG folks on here in the past saying as long as it fits in your macros is doesn't matter if its I've cream or brown rice. I thought it was a joke.

    Looking good in here troop! Nice deads btw. I'm in the same boat, in college I was squatting 505 for a few reps (parallel). Now my squats suck!! Hip flexors suck on and on. Can you tell it's been a rough day? My attitude sux lol I'm done sorry bro
    I get the concept of LG but I'm not willing to experiment with it after seeing what my body can turn into after eating shltty for a couple of years. I'm not willing to buy into the "as long as it fits your macros" idea either, and I don't think my cholesterol level would either.

    Thanks bean. I'm giving it an effort. We'll see how it pans out. Progress is slow, and I can accept that. Dude, it's kinda frustrating (to a certain degree) to not be able to push/pull/lift what I was once able to. I just know that I have to work that much harder to get back to that point and I'm willing to put in the work. Sometimes things have to get worse before they can get better. Don't be sorry, I'm sure you're tired and hungry. 37 more days and you can pig out and be happy.

  15. Name:  image-3393424774.jpg
Views: 76
Size:  434.0 KB

    This morning upon rising. Things are looking up. Leg day, fml.

  16. Quote Originally Posted by bean5er View Post
    Seriously. I've gone rounds with a few LG folks on here in the past saying as long as it fits in your macros is doesn't matter if its I've cream or brown rice. I thought it was a joke.
    you and me both brutha
    been the source of more than one argument for me in past yrs


    Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    I get the concept of LG but I'm not willing to experiment with it after seeing what my body can turn into after eating shltty for a couple of years.
    good
    i've seen very few guys accomplish anything on that silly protocol..martin berkhan set the landscape back decades with that sillyness
    I'm not willing to buy into the "as long as it fits your macros" idea either, and I don't think my cholesterol level would either.
    this is the most retarded mentality to dieting i have seen
    and bbing.com propagates this nonsense to an absurd degree..
    it is stomach turning


    looking great in the update pic!

  17. Nice tats brosef
    Independent Review

  18. Broski!!!


    Looking great bud. You'll be on stage I'm no time. Great work well on your way friend
    Independent

  19. Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    looking great in the update pic!
    Thanks. 12ish more weeks til summer starts. We'll see if I actually get shredded. It's all in the lighting. Got some stubborn back fat.
    Quote Originally Posted by PalmFist View Post
    Nice tats brosef
    That's what happens when you have kids and sharpees in the house at the same time. Shlt is hard to get off.
    Quote Originally Posted by bean5er View Post
    Broski!!!

    Looking great bud. You'll be on stage I'm no time. Great work well on your way friend
    Thanks fine sir, but sheeeit, I'm far from being on stage for anything. Imma find a local show about a year, maybe a year and a half from now and aim for it. That's my next goal after this current one.

  20. Legs this morning.

    15min 3.5mph 10 incline

    Back squats
    Barx20
    135x14
    155x12
    175x10
    205x8
    225x6ds135x14

    Standing Calf raises SS/leg press
    180x10-3plates each side 5 low feet 5 high feet
    180x10-4 plates 5/5
    180x10-4 plates+25s 5/5
    180x10-4 plates 5/5

    Lying leg curls SS w/Leg extensions
    140x10/140x10 5 sets

    DB lunges
    50each hand 5reps each leg-3sets

    Supps
    1 scoop jack3d
    1 versa-1
    2 scoops MBCAAs

  21. Solid work...

  22. Quote Originally Posted by napalm View Post
    Solid work...
    Thanks. I'm trying.

  23. Good leg sesh bro
    Independent Review

  24. Just saw the pics. Looking good brother!
    FINAFLEX PRODUCT EDUCATOR
    Visist our website at www.FINAFLEX.com

    ​" If you're looking for a work horse.......I'm no Clydesdale."

  25. Quote Originally Posted by PalmFist View Post
    Good leg sesh bro
    Thanks Holmes. Kinda frustrating not pushing what I used to but I'll be sore the same.
    Quote Originally Posted by Montego1 View Post
    Just saw the pics. Looking good brother!
    Are you hitting on me? Just saw yours too. You're not doing too bad yourself. We should hug.

  26. Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    Thanks Holmes. Kinda frustrating not pushing what I used to but I'll be sore the same.

    Are you hitting on me? Just saw yours too. You're not doing too bad yourself. We should hug.
    Awww. I'm blushing
    FINAFLEX PRODUCT EDUCATOR
    Visist our website at www.FINAFLEX.com

    ​" If you're looking for a work horse.......I'm no Clydesdale."

  27. Nice, Keep hammering those legs man, it's worth it and pays off big all around.
    Log: http://anabolicminds.com/forum/workout-logs/226478-country-gets-huge.html#post3905023

  28. Quote Originally Posted by iparatroop View Post
    Thanks Holmes
    This dude knows whats up...
    Independent Review

  29. Quote Originally Posted by PalmFist View Post

    This dude knows whats up...
    Odelay.

  30. Quote Originally Posted by iparatroop View Post

    Odelay.
    Odelay Vato!
    Independent Review

  31. Quote Originally Posted by PalmFist View Post

    Odelay Vato!
    I grew up in central Cali. I'm basically an honorary Mexican.

  32. Quote Originally Posted by iparatroop View Post

    I grew up in central Cali. I'm basically an honorary Mexican.
    Lol
    Independent Review

  33. and here i thought he was just a john holmes fan and complimenting him on his....
    well n/m


  34. Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    and here i thought he was just a john holmes fan and complimenting him on his....
    well n/m

    Wtf Snags... ROFL
    Independent Review

  35. Quote Originally Posted by snagencyV2.0 View Post
    and here i thought he was just a john holmes fan and complimenting him on his....
    well n/m

    Negged

  36. Quote Originally Posted by iparatroop View Post

    I grew up in central Cali. I'm basically an honorary Mexican.
    My wife asks me if im part Mexican cuz I love the food and can only grow a very thin mustache
    Independent

  37. Quote Originally Posted by bean5er View Post

    My wife asks me if im part Mexican cuz I love the food and can only grow a very thin mustache
    I figured you were Mexican by your name on here.

  38. Quote Originally Posted by iparatroop View Post

    I figured you were Mexican by your name on here.
    That's what I'm sayin
    Independent Review

  39. simply awesome work bro! gotta keep it in my head that I am bulking right now though because your results are making me jelly!
    Day by Day, we get better and better! Till’ we can’t be beat – Won’t Be Beat!

  40. Quote Originally Posted by mustang0341 View Post
    simply awesome work bro! gotta keep it in my head that I am bulking right now though because your results are making me jelly!
    Thanks mang, you're leaning out as well. Get over that first shot and things start to go smoove, huh? Keep beastin.
  

  
 

Similar Forum Threads

  1. "Shredded by Summer" iparatroop's PX Black log.
    By iparatroop in forum Finaflex-Redefine Nutrition
    Replies: 266
    Last Post: 03-19-2013, 04:13 PM
  2. From FAT to PHAT, my journey so far...
    By gwls in forum Supplements
    Replies: 289
    Last Post: 09-04-2010, 02:48 PM
  3. Replies: 71
    Last Post: 04-06-2010, 06:57 AM
  4. From Fat to PHAT Popping Leviathan log
    By dpatterson in forum Supplement Logs
    Replies: 122
    Last Post: 08-15-2007, 10:53 AM
  5. From Fat to Fit
    By Dennking in forum General Chat
    Replies: 0
    Last Post: 04-14-2006, 07:11 AM
Log in
Log in