CALLING OUT NUTRAPLANET REPS...Is this how you treat a 1st time customer???

Page 1 of 2 12 Last
  1. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    CALLING OUT NUTRAPLANET REPS...Is this how you treat a 1st time customer???


    One of my friends recommended me to Nutraplanet from the other big site and I thought I would give this site a try because of the big sale of MAN products with free shipping.

    I placed a huge order worth $428.59 (2 orders) without hesitation even though I never ordered from Nutraplanet.

    First Order: Feb 25/09
    Second Order: Feb 27/09

    March 3rd: I receive an email stating that my order is pending because verification of my bililng address with the phone number of my bank.

    SAME DAY March 3rd, I email customer service back with the information of my address and bank number.

    SAME DAY March 3rd, I receive an email quickly back from CSR Jimmy that everything was taken care of.

    "Thank you for alerting us, Andrew! It has been noted in your account with us. Take care.

    Jimmy Grace
    NutraPlanet Customer Service"

    About 2 weeks later, after waiting patiently...today I email inquiring about my order.

    "Hello friend. Your order was deleted because we sent you an order verification email on and you did not respond. Please replace your order, and if you receive another order verification email, please respond promptly. Take care.
    Jimmy Grace
    NutraPlanet Customer Service"

    WOW??? The SAME CSR that helped me that told me that it has been noted on my account...2 weeks later tells me my order has been DELETED.

    NO email or ANY form of contact was made telling me about this cancellation.

    Worst of all, I check my online credit card statement today....CHARGES ARE STILL THERE.

    My experience with Nutraplanet....OUT OF MONEY, WASTE OF TIME, and NO SUPPLEMENTS.

    I don't think a first time experience can get any worse. The only solution that I was offered...replace my order...when the sale is over with the free shipping and when I waited 2 weeks for nothing...great.

    This is RIDICULOUS and very unprofessional!

    I'm genuinely a very calm and reasonable person but I felt the need to inform everyone in the online community to watch out and avoid a huge possible headache.

    Nothing against Jimmy the CSR that helped me though, there must be same MASSIVE communication problems or IT software problems within the company itself.

    I'm sorry but I'm just PISSED right now.

    Done my rant.

  2. Diamond Member
    Jayhawkk's Avatar
    Stats
    5'8"  230 lbs.
    Join Date
    Dec 2003
    Age
    39
    Posts
    12,790
    Rep Power
    11681
    Level
    67
    Lv. Percent
    47.73%
    Achievements Activity AuthorityActivity ProPosting ProPosting AuthorityPosting Veteran

    Sorry about your experience but I'm sure if you're able to show a bit more patience as well as the email showing you sent that email when it was first requested, they'll be able to take care of you.

  3. crazyfool405's Avatar
    Stats
    5'10"  198 lbs.
    Join Date
    May 2008
    Posts
    7,430
    Rep Power
    0
    Level
    55
    Lv. Percent
    20.55%
    Achievements Activity ProPosting ProPosting Authority

    i agree nutra is really good to their customers this case is weird wait to hear back from someone they will definetly take care of u
    •   
       

  4. New Member
    ViperKing666's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    78
    Rep Power
    109
    Level
    8
    Lv. Percent
    3.62%

    i feel for you dude, when i dont get my supps I GO CRAZY =)

    make sure you post an update on your situation.

    i'm gonna be a first time buyer too here and want to place an order in a couple of days.

    good luck bro
  5. Registered User
    OCCFan023's Avatar
    Stats
    6'4"  210 lbs.
    Join Date
    Feb 2006
    Age
    25
    Posts
    3,789
    Rep Power
    2002
    Level
    42
    Lv. Percent
    48.35%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    I am sorry for the large inconvenience this has caused you, and assure you that it will be taken care of. As far as the charges on the credit card, if the order was recently deleted from the system it will take a few days to show up as refunded on your credit statement/online banking form.

    I would personally suggest you private message Stryder (owner of NutraPlanet) with the issue to see if you can get it resolved first hand, or you can wait for the money to be refunded and either try and reorder or do as you wish.

    I can assure you problems like this are rare and many customers can attest to that fact as well, but of course mishaps (even if they occur once in a blue moon) have the potential to occur. I truly hope you can look past this experience and give NutraPlanet another try, because it truly does put "that other site" to shame.

    If you have any other specific questions myself, any of the other representatives, other customer service Reps, and even Sam the owner frequent this forum throughout the day and will help you in anyway we can.
  6. The Godfather of NUTRAPLANET
    stryder's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Age
    37
    Posts
    3,963
    Rep Power
    2807
    Level
    44
    Lv. Percent
    81.47%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    Hey Andrew, first and foremost, my sincerest apologies for the major mishap here. Our verification process is for the protection of our customers. With the ever growing problem of credit card fraud, we implemented this procedure to ensure the cardholders' payment information is protected.

    Please PM me the email address you registered at NutraPlanet, including the order number (if available) and I'll make sure you're totally taken care of.

    I'll make sure this doesn't happen again.
  7. Professional Member
    Hank Vangut's Avatar
    Stats
    5'10"  176 lbs.
    Join Date
    Dec 2005
    Age
    41
    Posts
    3,734
    Rep Power
    1977
    Level
    42
    Lv. Percent
    30.07%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    I'm sorry but I'm just PISSED right now.
    very understandable.
    i trust that stryder will get this resolved.

    if anyone ever has any problems with their order or any questions, feel free to hit any of us reps up anytime with a pm and we'll help you out.
  8. Elite Member
    suncloud's Avatar
    Stats
    5'9"  201 lbs.
    Join Date
    Jan 2008
    Age
    37
    Posts
    6,352
    Rep Power
    3262
    Level
    52
    Lv. Percent
    30.95%
    Achievements Activity ProPosting ProPosting Authority

    Quote Originally Posted by stryder View Post
    Hey Andrew, first and foremost, my sincerest apologies for the major mishap here. Our verification process is for the protection of our customers. With the ever growing problem of credit card fraud, we implemented this procedure to ensure the cardholders' payment information is protected.

    Please PM me the email address you registered at NutraPlanet, including the order number (if available) and I'll make sure you're totally taken care of.

    I'll make sure this doesn't happen again.
    yep. nutra will take care of you. they always do.
  9. New Member
    ltyson's Avatar
    Stats
    5'9"   lbs.
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    68
    Rep Power
    131
    Level
    7
    Lv. Percent
    74.13%

    I am sure Stryder will take care of you and his response is a testament to that fact. NutraPlant has quickly become my supplement vendor of choice. Several orders and never a problem. But knowing that they will take care of me if a problem ever does occur makes it just that much better.

    Ltyson
  10. Senior Member
    BB12's Avatar
    Stats
    5'10"  182 lbs.
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2,056
    Rep Power
    7672
    Level
    33
    Lv. Percent
    25.83%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    I've never had any issue from NP and I've been ordering from there ....wow, has to be over 5 years.
    Formutech Nutrition | Online/Social Media Rep
    Follow us on Facebook, Twitter, & Instagram for more promos!
    www.formutechnutrition.com |www.facebook.com/fnutrition
  11. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    I'm not going to lie I do feel reassured now with such fast responses...especialy from the owner himself with loads of positive feedback from other users.

    I just want this taken care of.

    LOL I couldn't even PM Stryder without 7 posts...had to randomly post comments.
  12. Professional Member
    Hank Vangut's Avatar
    Stats
    5'10"  176 lbs.
    Join Date
    Dec 2005
    Age
    41
    Posts
    3,734
    Rep Power
    1977
    Level
    42
    Lv. Percent
    30.07%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    I'm not going to lie I do feel reassured now with such fast responses...especialy from the owner himself with loads of positive feedback from other users.

    I just want this taken care of.

    LOL I couldn't even PM Stryder without 7 posts...had to randomly post comments.
    yeah, those are just the board restrictions to prevent spammers from abusing the site i think. hope you had fun posting random stuff though. lol.
  13. Senior Member
    BB12's Avatar
    Stats
    5'10"  182 lbs.
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2,056
    Rep Power
    7672
    Level
    33
    Lv. Percent
    25.83%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    Great prices... Outstanding Customer Service... you'll find that they really take care of not only AM people, but all customers as if you were the only one that mattered.
    Formutech Nutrition | Online/Social Media Rep
    Follow us on Facebook, Twitter, & Instagram for more promos!
    www.formutechnutrition.com |www.facebook.com/fnutrition
  14. Senior Member
    mattikus's Avatar
    Stats
    5'10"  190 lbs.
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1,581
    Rep Power
    320226
    Level
    37
    Lv. Percent
    5.11%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    Your screen name isn't gonna make a whole lotta sense very soon..
  15. New Member
    ViperKing666's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    78
    Rep Power
    109
    Level
    8
    Lv. Percent
    3.62%

    Quote Originally Posted by stryder View Post
    Hey Andrew, first and foremost, my sincerest apologies for the major mishap here. Our verification process is for the protection of our customers. With the ever growing problem of credit card fraud, we implemented this procedure to ensure the cardholders' payment information is protected.

    Please PM me the email address you registered at NutraPlanet, including the order number (if available) and I'll make sure you're totally taken care of.

    I'll make sure this doesn't happen again.
    If the owner says it will be taken care of...THAT IS CUSTOMER SERVICE.

    to OP: imagine the extra amount of free samples you going to get =) they might give you extra stuff =) hope they screw up my order hehe
  16. New Member
    chocochoco's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    20
    Rep Power
    91
    Level
    4
    Lv. Percent
    53.11%

    i had problem 2 weeks ago with my first order too. i didn't respond to th email verification too but they sent me a second one. CS was patient with me and guided me to solve the problem.
  17. NutraPlanet NinjaMonkey Rep
    Steveoph's Avatar
    Stats
    6'0"   lbs.
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    12,524
    Rep Power
    41252
    Level
    67
    Lv. Percent
    41.3%
    Achievements Activity AuthorityActivity ProPosting ProPosting AuthorityPosting Veteran

    I have to agree with the above posters that there is definitely a feeling of security when placing an order at NutraPlanet because I know the CSRs will take care of any problems. With Sam on the case personally, it's almost an understatement

    OP, please let us know what this was resolved to your liking, and thanks for choosing NutraPlanet.
  18. Diamond Member
    Jayhawkk's Avatar
    Stats
    5'8"  230 lbs.
    Join Date
    Dec 2003
    Age
    39
    Posts
    12,790
    Rep Power
    11681
    Level
    67
    Lv. Percent
    47.73%
    Achievements Activity AuthorityActivity ProPosting ProPosting AuthorityPosting Veteran

    Glad NP hasn't changed from why I originally started using them. Almost never seen in any business once they grow.
  19. New Member
    munique's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    240
    Rep Power
    207
    Level
    12
    Lv. Percent
    89.96%

    Surprisingly, I never had to do any verification for my credit card despite being an international customer. I must say that Nutraplanet has always provided great customer service though. eg, looking into the high shipping rates, helping me apply discount codes when I have forgotten to.
  20. Banned
    Iron Lungz's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Age
    38
    Posts
    5,785
    Rep Power
    0
    Level
    51
    Lv. Percent
    6.89%
    Achievements Activity ProPosting ProPosting Authority

    Quote Originally Posted by ViperKing666 View Post
    If the owner says it will be taken care of...THAT IS CUSTOMER SERVICE.

    to OP: imagine the extra amount of free samples you going to get =) they might give you extra stuff =) hope they screw up my order hehe
    Damn, you're pretty wise for a new poster.

    Anyway, NP is the best - period.
  21. Elite Member
    Kristofer68SS's Avatar
    Stats
    5'10"  180 lbs.
    Join Date
    May 2006
    Age
    42
    Posts
    5,600
    Rep Power
    13733
    Level
    50
    Lv. Percent
    33.69%
    Achievements Activity ProPosting ProPosting Authority

    Quote Originally Posted by Steveoph View Post
    I have to agree with the above posters that there is definitely a feeling of security when placing an order at NutraPlanet because I know the CSRs will take care of any problems. With Sam on the case personally, it's almost an understatement

    OP, please let us know what this was resolved to your liking, and thanks for choosing NutraPlanet.

    NP is known for customer service AND great friggin deals.

    Rippedoff, let us know how quickly Sam resolves this please.
  22. Senior Member
    SoCo4Fun's Avatar
    Stats
    5'8"   lbs.
    Join Date
    Jul 2008
    Age
    33
    Posts
    1,018
    Rep Power
    587
    Level
    24
    Lv. Percent
    99.73%
    Achievements Posting Pro

    I never order from anywhere else anymore...My only complaint is NP is so popular they have trouble keeping things in stock That and they don't have Universal's EAA Stack....yet
  23. New Member
    dalto's Avatar
    Stats
    5'10"  175 lbs.
    Join Date
    Jan 2007
    Age
    37
    Posts
    92
    Rep Power
    142
    Level
    9
    Lv. Percent
    1.4%

    I only order from NP since I joined AM about 2 years ago. Only had one issue with the quality of my Kwick Karb and it was resolved above and beyond. When I go in a store to buy my heavy protein powders I even tell the guys there to order from NP. And I didn't have to hit up the store last month with the free shipping so even better. Not trying to brown nose anyone - just telling it like it is. NP is the sh*znit.
  24. vadox6466
    Guest
    vadox6466's Avatar

    I think, by seeing the way the reps responded on this thread, the answer to your question..

    "Is this how you treat a 1st time customer???"


    .. is a resounding "yes". They're fantastic



    You can understand the need to verify such a large order.. imagine somebody stole your card and placed something equally as big.. if NP didn/t verify, you'd be down $500+. Hell, my credit card verified once when I bought $50 worth of individual protein bars (CVS screwed up with pricing and was shooting Detour bars out for $0.40 per instead of the $1.80+ per.. I emptied out the store when I realized it )
  25. NP Supplement Pimp
    NutraPlanet CS's Avatar
    Stats
    5'8"  180 lbs.
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    2,061
    Rep Power
    136888
    Level
    37
    Lv. Percent
    28.67%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    Quote Originally Posted by SoCo4Fun View Post
    I never order from anywhere else anymore...My only complaint is NP is so popular they have trouble keeping things in stock That and they don't have Universal's EAA Stack....yet
    I am working on getting the EAA stack in stock, which should be by next week....stay on the lookout!
    Nice Products, Nice Prices, Nice People, No Problems....NutraPlanet.com!....Welcome to our World!
  26. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by Steveoph View Post
    I have to agree with the above posters that there is definitely a feeling of security when placing an order at NutraPlanet because I know the CSRs will take care of any problems. With Sam on the case personally, it's almost an understatement

    OP, please let us know what this was resolved to your liking, and thanks for choosing NutraPlanet.
    Not going good so far. Here is an update.

    Email from owner:

    "Dear Andrew, I wanted to personally apologize for any inconvenience this may have caused you. After doing some investigation, it appears that the two orders were deleted because of the untimely response to our verification request. The reason you received a verification email is because of the large orders placed back to back, plus the international billing address and U.S. shipping address.

    It appears that the customer service rep you spoke with noted the account just as another service rep was deleting the orders and crediting back the card because of the lapse in time span.

    For your records, here is the approval codes for the following credits applied back to your card (please allow a couple business days for your bank to refund the credit):

    ##########: credit amount $118.36 on 3/10/09
    ##########: credit amount $310.23 on 3/10/09

    Unfortunately, because the order was deleted, we cannot regenerate the order for you. You will have to replace the order and checkout as you normally would. For your inconvenience, I added $10 NutraBucks to your account. When you go to checkout, the site will automatically deduct the $10 from the subtotal.

    Once you place the order, please email me the order number(s) and I will make sure the order gets processed and shipped in a timely fashion without any hold ups.

    Thank you for your patience and understanding as we effort to protect your payment security!

    Respectfully,


    Sam Hong"

    I reply back:

    "Hi Sam,

    I need to make one point really clear, I DID NOT make an untimely response to your verification request.

    I have emails that prove I received your verification request on March 3/09 10:45 AM.

    I email back with verification information at March 3/09 10:51 AM. That is within 6 mins of receiving the email!!!

    2 hours later March 3/09 12:12 PM, a CSR replies back that everything is taken care of.

    I totally understand about the verification process that isn't the reason why I am unhappy.

    I am unhappy because I followed the exact instructions and even got CONFIRMATION from a CSR rep that everything is ok.

    I did nothing wrong and have emails to prove everything was done in a timely matter...again 6mins!

    Are you telling me that Nutraplanet expects customers to reply back faster than 6 mins or their orders get deleted? Isn't that kind of ridiculous?

    Thanks,"

    Own replies back:

    "Andrew, my apologies. I was looking at the last correspondence date. I see now that your original response was sent on March 3rd. Sorry for the oversight.

    I spoke with all my customer service reps and realize how we dropped the ball here. We've made the appropriate changes to prevent this from happening in the future.

    As you stated, you did everything correctly on your end. Normally these things go smoothly, but on occasion certain anomalies cause these hang ups. I'm sorry that your first experience was affected in such a manner. But I assure you that your next order will go through smoothly.

    Thank you for choosing NutraPlanet.


    Sam Hong"

    I reply back:

    "Hi Sam,

    Well if you are acknowledging the problem at your end, then shouldn't you do something about it?

    You guys keep saying that I can re-order, but I'm sure that you and I are both aware that the sale for 15% MAN products is over.

    My $430 order was all MAN products, needless to say...I saved some money from the sale.

    If I replace my order, am I going to get the same prices?

    Sounds like you are leaving me in a hole.

    Thanks"

    I am currently waiting for a reply back. I'm not seeing this "above and beyond" customer service that many of you mentioned.
  27. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by vadox6466 View Post
    I think, by seeing the way the reps responded on this thread, the answer to your question..

    "Is this how you treat a 1st time customer???"


    .. is a resounding "yes". They're fantastic



    You can understand the need to verify such a large order.. imagine somebody stole your card and placed something equally as big.. if NP didn/t verify, you'd be down $500+. Hell, my credit card verified once when I bought $50 worth of individual protein bars (CVS screwed up with pricing and was shooting Detour bars out for $0.40 per instead of the $1.80+ per.. I emptied out the store when I realized it )

    I TOTATLLY UNDERSTAND.

    This is what I keep hearing that I am pissed about getting verified. I am NOT, I am not happy because my order got screwed up when it wasn't my fault.

    Exact quote that I emailed the owner.

    "I totally understand about the verification process that isn't the reason why I am unhappy.

    I am unhappy because I followed the exact instructions and even got CONFIRMATION from a CSR rep that everything is ok.

    I did nothing wrong and have emails to prove everything was done in a timely matter...again 6mins!"

    Read my posts. Do you see where I am coming from now?
  28. vadox6466
    Guest
    vadox6466's Avatar

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    I TOTATLLY UNDERSTAND.

    This is what I keep hearing that I am pissed about getting verified. I am NOT, I am not happy because my order got screwed up when it wasn't my fault.

    Exact quote that I emailed the owner.

    "I totally understand about the verification process that isn't the reason why I am unhappy.

    I am unhappy because I followed the exact instructions and even got CONFIRMATION from a CSR rep that everything is ok.

    I did nothing wrong and have emails to prove everything was done in a timely matter...again 6mins!"

    Read my posts. Do you see where I am coming from now?

    Yup, totally. I'm just curious to see what they're going to do
  29. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by vadox6466 View Post
    Yup, totally. I'm just curious to see what they're going to do
    You and me both buddy. I hope it goes well...I'm not even looking for compensation of any kind.

    I just want my order at the prices I paid for when I ordered them.
  30. vadox6466
    Guest
    vadox6466's Avatar

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    You and me both buddy. I hope it goes well...I'm not even looking for compensation of any kind.

    I just want my order at the prices I paid for when I ordered them.
    Didn't see the correspondence before I posted.. lol @ $10. That's nothing for the size of your order. I'd want same prices for the same order AND some compensation for the delay in shipping time
  31. Board Moderator
    Unbreakable
    David Dunn's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Age
    49
    Posts
    11,759
    Rep Power
    1040290

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    Not going good so far. Here is an update.

    Email from owner:

    "Dear Andrew, I wanted to personally apologize for any inconvenience this may have caused you. After doing some investigation, it appears that the two orders were deleted because of the untimely response to our verification request. The reason you received a verification email is because of the large orders placed back to back, plus the international billing address and U.S. shipping address.

    It appears that the customer service rep you spoke with noted the account just as another service rep was deleting the orders and crediting back the card because of the lapse in time span.

    For your records, here is the approval codes for the following credits applied back to your card (please allow a couple business days for your bank to refund the credit):

    ##########: credit amount $118.36 on 3/10/09
    ##########: credit amount $310.23 on 3/10/09

    Unfortunately, because the order was deleted, we cannot regenerate the order for you. You will have to replace the order and checkout as you normally would. For your inconvenience, I added $10 NutraBucks to your account. When you go to checkout, the site will automatically deduct the $10 from the subtotal.

    Once you place the order, please email me the order number(s) and I will make sure the order gets processed and shipped in a timely fashion without any hold ups.

    Thank you for your patience and understanding as we effort to protect your payment security!

    Respectfully,


    Sam Hong"

    I reply back:

    "Hi Sam,

    I need to make one point really clear, I DID NOT make an untimely response to your verification request.

    I have emails that prove I received your verification request on March 3/09 10:45 AM.

    I email back with verification information at March 3/09 10:51 AM. That is within 6 mins of receiving the email!!!

    2 hours later March 3/09 12:12 PM, a CSR replies back that everything is taken care of.

    I totally understand about the verification process that isn't the reason why I am unhappy.

    I am unhappy because I followed the exact instructions and even got CONFIRMATION from a CSR rep that everything is ok.

    I did nothing wrong and have emails to prove everything was done in a timely matter...again 6mins!

    Are you telling me that Nutraplanet expects customers to reply back faster than 6 mins or their orders get deleted? Isn't that kind of ridiculous?

    Thanks,"

    Own replies back:

    "Andrew, my apologies. I was looking at the last correspondence date. I see now that your original response was sent on March 3rd. Sorry for the oversight.

    I spoke with all my customer service reps and realize how we dropped the ball here. We've made the appropriate changes to prevent this from happening in the future.

    As you stated, you did everything correctly on your end. Normally these things go smoothly, but on occasion certain anomalies cause these hang ups. I'm sorry that your first experience was affected in such a manner. But I assure you that your next order will go through smoothly.

    Thank you for choosing NutraPlanet.


    Sam Hong"

    I reply back:

    "Hi Sam,

    Well if you are acknowledging the problem at your end, then shouldn't you do something about it?

    You guys keep saying that I can re-order, but I'm sure that you and I are both aware that the sale for 15% MAN products is over.

    My $430 order was all MAN products, needless to say...I saved some money from the sale.

    If I replace my order, am I going to get the same prices?

    Sounds like you are leaving me in a hole.

    Thanks"

    I am currently waiting for a reply back. I'm not seeing this "above and beyond" customer service that many of you mentioned.
    RippedOFF,

    Sam has owned the fact that they made a mistake. He affirmed that you did everything correctly.

    My advice to you is to continue to communicate with him in private. There is no need to post up your correspondence for the world to read.

    Additionally, consider the way you communicate your issue. You would be better suited to make a statement more like the following:

    "Sam,

    I would be happy to reorder with your company. Would please you be kind enough to consider honoring the 15% discount that applied at the time of my order before the error took place.

    Thank you in advance for your consideration."

    The man admitted he made a mistake. Would you like to be a satisfied customer or would you prefer to rub the mans nose in it? There is a difference and your approach makes me question your motives. Please consider allowing the man the opportunity to make things right.

    Thank you.
  32. Senior Member
    SoCo4Fun's Avatar
    Stats
    5'8"   lbs.
    Join Date
    Jul 2008
    Age
    33
    Posts
    1,018
    Rep Power
    587
    Level
    24
    Lv. Percent
    99.73%
    Achievements Posting Pro

    I agree with B...

    Maybe I think this way from years of dealing with Sources on other boards but when someone owns up to their mistake it should be kept off the boards...he's trying to make it right and you are being rude and plastering the issue all over the internet...
  33. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by B5150 View Post
    RippedOFF,

    Sam has owned the fact that they made a mistake. He affirmed that you did everything correctly.

    My advice to you is to continue to communicate with him in private. There is no need to post up your correspondence for the world to read.

    Additionally, consider the way you communicate your issue. You would be better suited to make a statement more like the following:

    "Sam,

    I would be happy to reorder with your company. Would please you be kind enough to consider honoring the 15% discount that applied at the time of my order before the error took place.

    Thank you in advance for your consideration."

    The man admitted he made a mistake. Would you like to be a satisfied customer or would you prefer to rub the mans nose in it? There is a difference and your approach makes me question your motives. Please consider allowing the man the opportunity to make things right.

    Thank you.
    B5150,

    I agree with what you are saying. I know I'm probably acting like a 10 yr old. I wouldn't have even posted everything if the problem was solved. I am not trying to rub it in ANYONE's face. Sam was definitely being a MAN and admitted to the mistake.

    I apologize if I offended him or anyone from Nutraplanet. This is not what I'm trying to do.

    I am just frustrated that my only solution that I was offered is to re-order when the sale is over.

    Again, I want to apologize to Sam and everyone at Nutraplanet for any type of disrespect. I'll control myself better from now on.
  34. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by SoCo4Fun View Post
    I agree with B...

    Maybe I think this way from years of dealing with Sources on other boards but when someone owns up to their mistake it should be kept off the boards...he's trying to make it right and you are being rude and plastering the issue all over the internet...
    Again I agree.

    I want to make my point that if the solution I offered was that my order will be sent as order at the same prices I paid...no problem.

    How would you feel if you were only offered $10 and to re-order at 15% higher prices after waiting 2 weeks? Do you know what I mean?

    Again, I totally acknowledge that I'm being an immauture ****.
  35. NutraPlanet NinjaMonkey Rep
    Steveoph's Avatar
    Stats
    6'0"   lbs.
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    12,524
    Rep Power
    41252
    Level
    67
    Lv. Percent
    41.3%
    Achievements Activity AuthorityActivity ProPosting ProPosting AuthorityPosting Veteran

    Like B mentioned, we can apply the 15%; just confirm it with Sam via email first, then he will adjust the price on your order. It was our mistake, and we want to give you at the very least the same great savings you had initially. You're in good hands; just keep on working those emails and this should be all done in no time.
  36. Senior Member
    Outside Backer's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Age
    36
    Posts
    2,629
    Rep Power
    89664
    Level
    37
    Lv. Percent
    80.9%
    Achievements Activity ProPosting Pro

    ive only ordered from NP since like 2003

    darren at the arnold promised me that i can order whatever i want for free

    can I do that now
    toes-on-the-nose.blogspot.com Deployed blogging
  37. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by Steveoph View Post
    Like B mentioned, we can apply the 15%; just confirm it with Sam via email first, then he will adjust the price on your order. It was our mistake, and we want to give you at the very least the same great savings you had initially. You're in good hands; just keep on working those emails and this should be all done in no time.
    True to your words.

    Spoke with Sam again and I think everything is going to be ok, we just working out the details of the re-order.

    I want to thank B. for pointing out that I was being a hot-head and I have re-read what I wrote and can see how my comments can be seen as rude and disrespectful.

    I have personally apologized to Sam for this and hope there are no hard feelings.
  38. Banned
    Iron Lungz's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Age
    38
    Posts
    5,785
    Rep Power
    0
    Level
    51
    Lv. Percent
    6.89%
    Achievements Activity ProPosting ProPosting Authority

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    True to your words.

    Spoke with Sam again and I think everything is going to be ok, we just working out the details of the re-order.

    I want to thank B. for pointing out that I was being a hot-head and I have re-read what I wrote and can see how my comments can be seen as rude and disrespectful.

    I have personally apologized to Sam for this and hope there are no hard feelings.
    Maybe now you can ask B5150 if he will remove the "Off" from your User-name. Just go as, "Ripped."
    I'm glad (though not surprised) that all is going to end well.
  39. New Member
    RippedOFF's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    17
    Rep Power
    78
    Level
    3
    Lv. Percent
    76%

    Quote Originally Posted by Iron Lungz View Post
    Maybe now you can ask B5150 if he will remove the "Off" from your User-name. Just go as, "Ripped."
    I'm glad (though not surprised) that all is going to end well.
    I'm going to ask him to write me a cover letter instead. The way he can word things and make it sound so pleasant is a work of art. I'm going to need a part time job if I'm going to be a customer here =)

    I'm going to post photos when I get my stuff...just to make you guys jealous =D
  40. Banned
    Iron Lungz's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Age
    38
    Posts
    5,785
    Rep Power
    0
    Level
    51
    Lv. Percent
    6.89%
    Achievements Activity ProPosting ProPosting Authority

    Quote Originally Posted by RippedOFF View Post
    I'm going to ask him to write me a cover letter instead. The way he can word things and make it sound so pleasant is a work of art. I'm going to need a part time job if I'm going to be a customer here =)

    I'm going to post photos when I get my stuff...just to make you guys jealous =D
    If I post pictures of my stash, you would be jealous - trust me! Ahhh, the perks of being a Rep!

    Glad to hear things will work out for you. Welcome to AM, by the way. Stick around and check things out.
  

  
 

Similar Forum Threads

  1. NutraPlanet Customer Service...
    By AnaboliChris in forum Nutraplanet
    Replies: 13
    Last Post: 10-15-2010, 05:20 PM
  2. Not enough posts for PM..calling LG reps
    By rageofscar in forum LG Sciences
    Replies: 8
    Last Post: 02-14-2010, 12:44 PM
  3. CALLING OUT NUTRAPLANET!
    By wjb33 in forum Nutraplanet
    Replies: 3
    Last Post: 03-16-2009, 04:35 PM
  4. Nutraplanet A+ Customer Service
    By CEDeoudes59 in forum Nutraplanet
    Replies: 0
    Last Post: 07-10-2005, 04:24 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Log in
Log in